Pàgines

diumenge, 15 de novembre del 2015

París

Benvolguts, els atemptats esdevinguts a París divendres al vespre m'han fet canviar el titular d'aquest post que tenia pensat dedicar a l'Any de la Misericòrdia. Hem de pregar Déu per totes les víctimes, pels ferits, per les seves famílies, i també pels botxins. Crec que és important mantenir la serenor i no perdre de vista el nord. El que ha passat a París pot passar a qualsevol lloc del món, també a casa nostra, com ja va passar el dia 11 de març de 2004. Però això no ha de fer trontollar les nostres conviccions ni els nostres valors. Les nostres societats occidentals tenen molts defectes, però tenen també molts valors positius que s'han de mantenir, valors que són, tots ells, d'extracció cristiana, perquè les arrels d'Europa, ho vulguin reconèixer o no, són cristianes. El fet que aquests actes execrables hagin estat comesos en nom d'alguna religió no culpa a tots els qui professen aquelles creences. De fet, ni que siguin de la mateixa religió, tots els qui no pensen com ells són els seus enemics. També nosaltres, els cristians, som els seus enemics, però això no ens ha de fer por. No hem de tenir por dels qui poden matar el cos, però no poden matar l'ànima.

Us vull recordar el passatge de l'Evangeli de Lluc 13, 1-5. Davant d'una tragèdia, Jesús evita cercar culpabilitats i vol centrar la nostra atenció en el fet de la necessitat imperiosa i continua de conversió. És el missatge de la Paraula que l'Església ens proposa aquests dies: vetlleu, perquè no sabeu ni el dia ni l'hora. Als cristians això no ens ha de fer témer perquè nosaltres sabem d'on venim i on anem, sabem què i qui ens espera. Tanmateix les paraules de Jesús les hem de tenir molt en compte:  «Vetlleu!». Ara, més que mai, cal transmetre al món el missatge d'amor i de pau que Jesucrist ens va encomanar.

Arribats a la meitat del mes de novembre, a tocar ja del temps d'Advent i del Nadal, us vull animar a posar des d'ara el vostre pensament, el vostre cor, el vostre cos i les vostres energies en el proper jubileu extraordinari de l'Any de la Misericòrdia. Penseu que aquest any que el Sant Pare ha convocat no és 'per als altres': és per a tu i per a mi. De la nostra implicació en aquest esdeveniment eclesial dependran molt els seus fruits. No es tracta de fer moltes coses o de visitar moltes esglésies, només cal una cosa: conversió personal, perquè aquesta és l'única manera d'experimentar a la nostra vida la misericòrdia de Déu.

Dilluns 9 vam tenir jornada de formació permanent de preveres i diaques a La Selva del Camp.

A la tarda vaig rebre visites i, al vespre, vaig anar al Seminari Menor on vaig celebrar la missa i vaig sopar amb l'equip rector i els joves.

Dimarts 10, reunió de Consell Episcopal al matí.

A la tarda vaig anar a Barcelona on, a la seu de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats, vaig assistir a la solemne inauguració del curs acadèmic 2015-2016 de l'Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, durant el qual va fer el seu discurs d'ingrés com a nou acadèmic de número el cardenal Lluís Martínez Sistach. Aquí teniu alguna foto:
Durant el discurs d'ingrés del cardenal Lluís Martínez
Durant el discurs de resposta del representant de l'Acadèmia
Dimecres 11, era un dels tres dies que la nostra arxidiòcesi té encomanats en la cadena de pregària per les vocacions. Amb aquest motiu vaig anar al Seminari, on vaig reunir-me amb altres mossens i vam sopar junts. Després del sopar, a la capella, vam fer una hora de pregària, de 22.00 a 23.00 hores, per les vocacions.

Dijous 12 vaig anar a Barcelona, on vaig tenir reunió del SIERC. Al vespre, després de la reunió, vaig anar al Seminari Major Interdiocesà, on vaig celebrar l'eucaristia i vaig sopar amb l'equip rector i els seminaristes. Aquí us deixo una foto:
Divendres 13, vaig rebre visites i, al vespre, al Centre Tarraconense el Seminari, vaig participar a la cerimònia de lliurament dels Premis a la Fidelitat que atorga l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona. Després vam sopar tots junts. Durant el sopar vam començar a rebre les esfereïdores notícies dels atemptats ocorreguts a París.

Dissabte 14 a la tarda, a la Fira de Reus, vaig participar al congrés que sobre santa Maria Rosa Molas va organitzar la Congregació de Germanes de la Consolació amb motiu del bicentenari del naixement de la seva fundadora. Al vespre, al Teatre Fortuny, vam assistir a l'espectacle musical María Rosa Molas, una gran revolució. Va ser molt bonic!

Avui, diumenge 15, celebrem la Jornada de Germanor. És una bonica iniciativa per comprometre's una mica més a fons amb la nostra Església. Després de celebrar l'eucaristia, m'he dedicat a preparar moltes homilies que tinc pel davant i a explicar-vos totes aquestes coses en aquest blog.

La setmana vinent estaré de dilluns a divendres a Madrid, amb motiu de l'assemblea plenària de la CEE. Ja us ho explicaré. Fins aviat!