Pàgines

diumenge, 20 de setembre del 2015

Un nou curs escolar

Benvolguts, amb aquesta bona notícia pels pares i no tan bona per als infants —quins plors a la porta del col·legi el primer dia de classe!— passo a explicar-vos allò més significatiu que s'ha esdevingut aquesta setmana.

Dilluns 14 vam signar un conveni amb el CECAS per a la utilització de nous espais a l'edifici de l'antic seminari dels Carmelites, al carrer August. Aquí teniu la crònica i les fotos, a les quals apareix el Frederic Bayer, representant de la Fundació, en el moment de signar el conveni. A més d'això, més visites.

Dimarts 15 vam tenir la primera reunió del nou curs del Consell episcopal.

A la tarda vaig anar, també per primer cop aquest curs, a confessar a Sant Antoni de Pàdua.

Al vespre, a la Catedral, vaig assistir a un concert d'orgue i gralla, a benefici de la restauració de la capella de Santa Tecla de la Catedral.
 L'orgue i la gralla protagonistes
Part del públic
Dimecres 16, de molt bon matí, vaig agafar l'AVE i vaig anar a Madrid perquè tenia reunió de la subcomissió d'Universitats de la CEE. A la tarda ja estava aquí novament.

Dijous 17 al matí vaig tenir visites i, davant la notícia apareguda al diari Més Tarragona, vaig veure'm en l'obligació de publicar aquesta nota de premsa.

Al vespre, a la Catedral, vaig assistir al magnífic concert que va oferir el Cor del Gran Teatre del Liceu.

Divendres 18, al matí, a la Residència de la Mare de Déu de la Mercè, vaig pronunciar el pregó de les festes de la Mercè 2015 per als avis residents:
El director de la Residència presenta el pregoner
El pregoner en ple pregó
El grup "El Tecler" ens va oferir un bonic concert
A la una del migdia, a la capella de Palau, amb tot el personal de la cúria i delegats diocesans, vam celebrar l'Hora menor amb motiu de la celebració del meu 11è aniversari d'ordenació episcopal (tot i que realment era el dia 19, però s'esqueia en dissabte) i de presa de possessió de l'arxidiòcesi. A continuació tots junts vam compartir un senzill refrigeri.

A la tarda i vespre, al Club Natació Tàrraco, vaig assistir a la cerimònia d'inauguració de la XXIX edició de les 24 hores de Natació que organitza aquest club.

Gairebé sense interrupció vaig anar a Reus. Al Saló de Plens de l'ajuntament va tenir lloc el lliurament dels Guardons de la Ciutat 2015, un dels quals, a títol pòstum va ser concedit al Ramon Ferran Pagès, escultor, artista i molt bon amic. La meva enhorabona a la seva viuda, la Paquita Sans. A més, van rebre la distinció el Col·legi Santa Maria Rosa Molas, la Fundació Banc d'Aliments de les Comarques de Tarragona i la Germandat de Sant Isidre i santa Llúcia de Reus. A tots, la meva més sincera enhorabona. Les fotos:
Vista general del Saló de Plens
Els guardonats
La Gna. Itzíar, directora del Col·legi Maria Rosa Molas
El representant del Banc d'Aliments de les Comarques de Tarragona
El president de la Germandat de sant Isidre i santa Llúcia
Un dels fills del Ramon Ferran en el torn de paraules
Dissabte 19 he anat a Mas d'en Lluc, on tenia lloc la jornada de portes de tardor de la Comunitat del Cenacle. Hem celebrat l'eucaristia, hem dinat junts, hem resat el rosari i ens hem alegrat amb els testimonis dels joves. Aquí teniu unes fotos:
Amb tots els joves i alguns pares i mossens
El P. Michelle va fer una síntesi molt bonica del carisma de Mare Elvira
Un dels joves que van donar testimoni de la seva vida
Diumenge 20 ha estat un dels dies grans per a la nostra província eclesiàstica, ja que ha pres possessió de la seu episcopal de Lleida el bisbe Salvador Giménez Valls, fins ara bisbe de Menorca, en una celebració molt emotiva a la qual hem participat una trentena de bisbes de tota Espanya. Mireu aquí.
Un moment de la cerimònia
Al vespre aniré a la Catedral, per veure la representació del Retaule de Santa Tecla. Us animeu? Fins aviat!