Pàgines

dilluns, 15 de juny del 2015

Juny, mes del Sagrat Cor

Benvolguts, és tradició que el mes de maig és el mes de Maria. De la mateixa manera és tradició que juny és el mes del Sagrat Cor, solemnitat que vam celebrar el passat divendres 12, una de les grans i modernes solemnitats que ens parlen fonamentalment de l'amor i la misericòrdia de Déu. Sobre aquest tema haurem de meditar sovint en els propers mesos perquè s'acosta l'Any Jubilar de la Misericòrdia que el Sant Pare ha convocat per a tota l'Església, una oportunitat única de reconciliar-nos entre nosaltres i amb Déu. El papa Francesc fa com sant Pau a la Segona Carta als cristians de Corint: «Déu mateix us exhorta a través nostre. Us ho demanem en nom de Crist: reconcilieu-vos amb Déu!» (2Co 5,20).

Dilluns 8 vaig rebre visites al matí i, a la tarda, vaig anar al Seminari Major Interdiocesà, a Barcelona, on va tenir lloc la reunió de final de curs de tots els bisbes catalans que hi tenim seminaristes. Acabada la reunió vam celebrar l'eucaristia amb les vespres i vam sopar tots junts amb els joves i l'equip rector. Aquí teniu fotos i crònica.

Dimarts 9 vaig tenir Consell episcopal i, a la tarda, vaig anar a Reus, on es va celebrar l'assemblea anual ordinària de Càritas Interparroquial, la qual l'Antonio García, el director, em va convidar a presidir. Tot i que diuen que estem sortint de la crisi, les xifres són esfereïdores.

Dimecres 10 vaig rebre visites i vaig anar a Barcelona. A la tarda, al Museu Bíblic, vaig presidir l'acte de presentació de la Bíblia de la Comunitat, editada per l'Associació Bíblica de Catalunya i el Centre de Pastoral Litúrgica de Barcelona. Aquí teniu més informació i alguna foto de l'acte.

Dijous 11 moltes entrevistes amb mossens i, a la tarda, al Seminari, vaig assistir a la conferència Óscar Romero, pastor i màrtir, organitzada pel Comitè de Solidaritat Óscar Romero de Tarragona i Reus. Mireu aquí.
Al vespre, quan va acabar la conferència, vaig anar a Reus, al Tecnoparc, on es va desenvolupar la cerimònia de la IX edició dels Premis Gaudí Gresol a la Notorietat i l'Excel·lència. Enguany un dels guardonats era la nostra missionera reusenca Isabel Correig. Enhorabona, Isabel! Posteriorment hi havia el sopar benèfic en favor del proyecte Elikya que la Isabel Correig porta endavant a Kinshasa. 

Divendres 12 era la solemnitat del Sagrat Cor. Vaig tenir el dia ple també de visites de mossens.

Dissabte 13 vaig anar a Montblanc, al santuari de la Mare de Déu de la Serra, per tal de participar al final de curs del Seminari Laïcal Diocesà.
Al vespre vaig anar a confirmar a Creixell:
Ahir, diumenge 14, al matí em va tocar anar a confirmar a Valls, a la parròquia de sant Joan Baptista:
I a la tarda, a la parròquia de sant Martí bisbe d'Altafulla, vaig ordenar de diaca el nostre seminarista Borja Martín. Aquí teniu la crònica i les fotos. Pregueu per ell! A l'ordenació ha vingut un grup del Cole·legi Eclesiàstic Internacional Bidasoa de Pamplona, on ha estat Borja durant tota la seva formació, amb el seu director al capdavant. Els he portat a casa i hem visitat les estances més boniques. Aquí els teniu al Saló del Tron:
Continuaré informant. Fins aviat!