Pàgines

dilluns, 8 de juny del 2015

Coca amb cireres!

Benvolguts, ja us n'haureu adonat —i potser fins i tot tastat— que ja hi ha coca amb cireres als aparadors de les pastisseries. Això, entre d'altres coses, vol dir que estem a vora la solemnitat de Corpus Christi. En aquest ambient dolç, gairebé estiuenc i festiu (els col·legis ja estan preparant els festivals de final de curs) us poso al corrent de les meves activitats setmanals.

Dilluns 1 de juny vaig tenir un munt de visites i, a la tarda, vaig anar a visitar un mossèn malalt a Torredembarra.

Dimarts 2 va ser dia de Consell episcopal. A l'hora del descans, a la capella, el seminarista Borja Martín va fer la professió pública de fe i el jurament de fidelitat, preceptius abans de la seva ordenació com a diaca que tindrà lloc, si Déu ho vol, el diumenge 14 de juny a l'església parroquial de sant Martí bisbe, d'Altafulla.

A la tarda vaig estar confessant a Sant Antoni de Pàdua.

Dimecres 3 també vaig rebre visites i vaig anar a Barcelona.

Dijous 4 al matí, a la seu de Càritas Diocesana de Tarragona, vaig presidir l'acte de presentació de la Memòria 2014, a més de visitar les obres d'ampliació que s'estan fent. Aquí teniu la crònica i fotos.

Divendres 5, al matí, més visites, consultes, qüestions, problemes, etc.

A la tarda també vaig rebre una visita i després me'n vaig anar a confirmar un grup de joves a la parròquia de Santa Maria de Cambrils:
A continuació, cap a Reus, a la parròquia de sant Joan, on tenia lloc la vetlla de pregària per a joves organitzada per la Delejot. Feu clic aquí.

Dissabte 6, la traca: al matí, al Mas d'en Lluc, a Cornudella de Montsant, tenia lloc la festa de portes obertes de la Comunitat del Cenacle. I allà que m'hi vaig anar: vaig celebrar l'eucaristia i vaig participar al dinar festiu.
Missa a l'aire lliure, érem més de 150 persones
Els joves ens van cantar cançons i ens van fer ballar
A la tarda, a la Catedral, vaig assistir el casament d'una filla d'uns amics meus i, a continuació, a la parròquia de sant Martí del Morell vaig administrar la confirmació:
Diumenge 7, solemnitat de Corpus Christi, al matí vaig baixar a la Catedral, al claustre, per veure "l'ou com balla":
La paradeta de coca de cireres amb el porronet
Aquí el teniu, ben guarnit i ben maco!
Detall de l'ou en ple ball
De seguida, a migdia, vaig anar a confirmar un grup de joves a la parròquia de sant Sebastià de La Canonja. La foto és gentilesa de la Margarida Alberich (Alberich fotògrafs), moltíssimes gràcies, Margarida!!!
Els joves confirmats, els mossens i els catequistes
I a la tarda, la festa grossa: missa solemne de Corpus i processó de Corpus pels carrers de la Part Alta. I com no: coca amb cireres!
Molt bona setmana i fins aviat!