Pàgines

dilluns, 25 de maig del 2015

Pentecosta: la primera collita de l'Església

Benvolguts seguidors, alguns potser ja sabeu que "pentecosta" és una paraula grega que vol dir "cinquantena". Fa referència a la festa que els jueus celebraven set setmanes després de la Pasqua, motiu pel qual també era anomenada festa de les setmanes. Corresponia al temps de la sega del blat i tenia com a element característic l'ofrena dels primers fruits de la collita. Si us fixeu en el relat dels Fets dels Apòstols (Ac 2) l'evangelista Lluc afirma que aquell dia (el dia de Pentecosta), després de la vinguda de l'Esperit Sant i de la predicació de Pere, es van convertir i es van fer batejar unes 3000 persones: els primers fruits, la primera collita de l'Església.

Avui també és temps de sembrar, però també de recollir. El papa Francesc no es cansa cada dia de dir-nos que hem de ser persones coherents, que manifestem amb la nostra vida allò que creiem i professem amb els llavis i amb el cor. Però també és temps d'obrir els ulls i veure que hi ha també persones que, potser desenganyades per la manera actual de viure, moltes vegades inhumana, obren el cor a l'anunci de l'Evangeli i s'adrecen o retornen a l'Església. Això ho veig sovint en el nombre d'adults que cada any demanen el baptisme. Obrim els ulls i el cor a aquestes persones que, com les espigues, ja estan granades, preparades per a la collita, i portar-les a l'encontre de Crist.

Dilluns 18 vam tenir jornada de formació permanent a la casa d'exercicis de La Selva del Camp. Mn. Josep Mateu ens va fer una molt interessant aportació sobre la pastoral de joventut i les dificultats que tots experimentem per aconseguir atreure els joves a l'Església i treballar amb ells.

Al vespre, al Seminari Menor, vaig celebrar l'eucaristia amb els joves i amb l'equip rector i vaig sopar amb ells.

Dimarts 19 vaig tenir moltes visites i no hi va haver Consell episcopal, tot i que sí vaig anar a confessar a Sant Antoni de Pàdua.

Dimecres 20 vaig visitar els joves del Mas d'en Lluc: vam fer una excursió, vaig celebrar l'eucaristia i vaig dinar amb ells.

Dijous 21 vaig tenir visites i, cap al migdia, vaig anar a Barcelona on, a la tarda, tenia reunió del SIERC. Després de la reunió vaig anar al Seminari Major Interdiocesà, on vaig celebrar l'eucaristia i vaig sopar amb l'equip rector i els joves.

Divendres 22 vaig anar a la residència que tenen les Germanes de Nostra Senyora de la Consolació a Reus, on ja havia estat altres vegades. En aquesta ocasió es tractava de celebrar els 100 anys de la Gna. Rosa Soriano: vaig celebrar l'eucaristia i vaig estar una estona de tertúlia amb els germanes. Després vam dinar tots junts.
Al final de la missa, amb la Gna. Rosa
Tertúlia amb les germanes, amb el Sr. Alcalde de Reus i la Maria Dolors Sardà, regidora
L'alcalde lliura un ram de flors a la germana centenària
I li ofereixen una placa commemorativa
Els nebots de la Gna. Rosa durant el dinar
La resta de germanes
Mentrestant, Tambor continua fent de les seves
I no podia faltar "la fera" que vigila la casa!
A la tarda encara vaig tenir alguna visita i, cap al vespre, vaig anar a confirmar al Col·legi Pare Manyanet de Reus:
Algú s'ha quedat fora de la foto, no hi cabíem tots!
Dissabte 23, al col·legi de La Salle de Tarragona, vaig assistir al lliurament de premis del Concurs Bíblic, que cada any organitza el Grup Avant de Terrassa, de la Federació de Cristians de Catalunya:
Amb una de les guardonades
A la tarda tenia confirmacions a La Riera de Gaià, i allà que m'hi vaig anar:
Els joves confirmats
Aquí amb els padrins respectius
Ahir diumenge 24. solemnitat de Pentecosta, vaig celebrar l'eucaristia a la Catedral i, com ja és costum, vaig confirmar un bon grup d'adults. També vaig batejar un jove, al qual també vaig confirmar i va rebre la primera comunió, tota la iniciació cristiana:
El Josep Maria, que vaig batejar, amb la seva padrina
El grup de confirmats
Finalment, a la tarda, a la parròquia de sant Joan Baptista de Tarragona, vaig celebrar l'eucaristia en acció de gràcies per la beatificació d'un dels màrtirs més emblemàtics del segle XX: l'arquebisbe de Sant Salvador (El Salvador) Mons. Òscar Romero. Per si us interessa, aquí teniu l'enllaç a la pàgina web de la beatificació, on trobareu, entre d'altres coses, la seva biografia. I aquí teniu la crònica de la celebració.

Avui, dilluns 25, tinc un dia ple de visites. Ja us aniré posant al corrent de tot el que s'esdevingui. Fins aviat!