Pàgines

dimarts, 12 de maig del 2015

Ens acostem a la fi de curs...

Benvolguts, es nota a l'ambient que ens acostem a final de curs. Detecto cada cop més el neguit dels infants i els joves que veuen ja els examens finals a prop: tot plegat queda un mes de classes i ja hauran arribat a les vacances d'estiu... i se'ns haurà esmunyit mig any! En aquest ambient, encara de primavera però gairebé estiuenc que estem vivint, durant la cinquena setmana de Pasqua, això és el que s'ha esdevingut de més significatiu en la meva rutina diària:

Dilluns 4, al matí, entrevista en directe a l'estudi de radio de Catalunya Informació, visites i dentista (ai!).

A la tarda, una de sonada, que ja us vaig anticipar uns dies enrere: al teatre del Liceu, a Barcelona, vaig assistir a la cerimònia de lliurament de la Creu de Sant Jordi 2015 que atorga la Generalitat de Catalunya. Aquí teniu un retall i algunes fotos. I si voleu, aquí podeu veure el vídeo íntegre de la cerimònia, enregistrat per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Un dia històric per a una entitat de casa nostra com és la Fundació de Sant Pau i Santa Tecla i també per una associació que m'estimo molt: l'Associació Egueiro. Feu clic aquí si teniu curiositat per saber més sobre Egueiro.

Dimarts 5 i dimecres 6 tots els bisbes de Catalunya ens vam trobar al santuari de Loreto per la reunió 214 de la CET. Aquí teniu l'enllaç al comunicat final de la trobada.

Dijous 7 vaig tenir unes quantes visites, algunes de significatives, com la que em va fer el Sr. Malik-Taliq Mahmood, representant de la comunitat islàmica Ahmadia. Aquí teniu alguna foto i una mica d'explicació d'aquesta molt interessant visita.

I tot i que era dijous, com que dimarts no en vam poder fer per la reunió de la CET, vam tenir reunió del Consell episcopal.

Divendres 8 al matí visites i, a la tarda-vespre, a l'església parroquial de Sant Salvador del Vendrell, confirmacions. Entre joves i adults van ser 64. Mireu:
A la sagristia, amb els escolans, instants abans de començar
Tots els confirmats i mossens
Dissabte, com cada 9 de maig, se celebrava el Jubileu de Siurana: missa al matí, dinar, rosari, processó amb el Santíssim i benedicció dels quatre termes des de dalt del castell. No hi heu anat mai? No sabeu el que us perdeu!
Durant l'homilia de la missa solemne 
Imatge dels fidels assistents
Al final de la missa amb els joves de Mas d'en Lluc que havien vingut
Després de dinar vaig entendre perquè no em vaig dedicar al futbol
Dos moment durant la processó amb el Santíssim
Arribada al castell
Processó de retorn a l'església
Diumenge 10 ha estat un dia força atapeït: al matí, a les 10, a l'església parroquial de Salomó, missa dominical. A continuació he assistit, a la mateixa església, a la representació del Ball del Sant Crist. Enguany se celebra el 3r centenari de la construcció de la capella del Sant Crist i el 50è aniversari de la seva restauració. Després hem anat a dinar tots junts.
Inici de l'obra, amb les tres cronistes
Dansa. Eren els temps de la fam i la misèria a Salomó
En Josep Nin pren la decisió d'anar a Algèria per comprar blat
A casa del mercader algerià on compra el blat i troba el Sant Crist vexat
Al palau del sultà que ha de jutjar la qüestió
Davant del sultà el miracle de les trenta monedes d'argent es repeteix
i lliura el Sant Crist al Josep Nin, que el porta triomfalment fins a Salomó
Rebuda de la venerada imatge per tot el poble
Dansa final
La capella del Sant Crist, 300 anys després de la seva construcció
Després de dinar em van fer obsequi dels Goigs del Sant Crist
Des de Salomó, vaig anar a Santa Oliva, on va tenir lloc el XXXè Aplec arxiprestal del Baix Penedès: conferència, actuació musical, espectacle de màgia i missa solemne. Aquí teniu alguna foto:
Conferència del Vicari episcopal, Mn. Joan Miquel Bravo
Actuació musical
Els mags en acció
Durant la missa a l'església de Santa Maria de Santa Oliva
Ahir, dilluns 11, vaig anar a Tarassona. A petició del bisbe d'aquella seu, Mons. Eusebi Hernández, m'havia compromès per fer una conferència amb motiu de sant Joan d'Ávila, que s'hi celebra amb una jornada sacerdotal festiva. Després de la conferència, missa solemne a la capella del Seminari i dinar de germanor amb tots els mossens, també al Seminari.
El Sr. Bisbe, Mons. Eusebi saluda els presents. A la meva dreta
està Mn. Esteban, el Vicari general.
Imatges de la sala d'actes durant la conferència
Durant la missa a la capella del Seminari
Avui, dimarts 12, és un dimarts més normal: hem tingut reunió del Consell episcopal i alguna visita. Al vespre tindré... semifinal de la Champions! Fins aviat!