Pàgines

dimecres, 4 de desembre del 2013

Un nou any litúrgic, sense campanades ni raïm

Benvolguts, és així mateix: un nou any litúrgic acabem d'estrenar i d'encetar, sense tirar coets, sense raïm i sens campanes. Ja estem al temps d'Advent, temps que ens prepara al Nadal, temps d'esperança, d'aplanar els camins del Senyor per a deixar-lo fer la seva voluntat en la nostra vida.

En l'anterior post us explicava que dimarts 26, a la tarda, aniria a Barcelona. Allí, a l'Aula Magna del Seminari Conciliar va tenir lloc l'acte solemne d'entrada de nostre Mn. Armand Puig, Degà-President de la Facultat de Teologia de Catalunya i doctor en Sagrada Escriptura, com a membre numerari de la Reial Acadèmia de Doctors. Aquí teniu alguna foto d'aquest acte:
Entrada de la processó de doctors, amb Mn .Armand Puig en primer terme

Moment de l'interrogatori previ al candidat
La junta de la Reial Acadèmia de Doctors i el nou membre numerari
El nou membre numerari pronuncia la seva lliçó
Durant la seva lliçó
Acte de lliurament del títol de membre numerari de la Reial Acadèmia
Aquí teniu un vídeo de l'acte:
I si en teniu ganes, aquí teniu la lliçó completa, que va ser molt interessant:
L'acte va acabar amb un sopar al mateix Seminari Conciliar de Barcelona.

Dimecres 27 vaig tornar a la parròquia de Sant Salvador de Tarragona per continuar la visita pastoral. En aquesta ocasió vaig visitar l'associació de pensionistes i jubilats i l'associació de veïns.

Dijous 28 al matí més visita pastoral, en aquest cas a la parròquia de Sant Fructuós de Tarragona, a la qual vaig visitar els centres sanitaris Clínica Activa i Clínica Monegal.
A la tarda vaig celebrar l'eucaristia al Seminari Menor i, com de costum, en acabar em van convidar a sopar amb l'equip rector i els joves.

Divendres 29 vaig celebrar l'eucaristia a la parròquia de Sant Joan Baptista de Reus on vaig confirmar un grup de joves.
Al vespre vaig anar al sopar de la Passió de sant Fructuós, que organitzen l'Associació Cultural Sant Fructuós i el Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral. Va tenir lloc a la Salle de Tarragona i aquí teniu algun testimoni:



Dissabte 30 vaig estar a Valls, on vaig presidir la trobada diocesana del voluntariat de Càritas. Va tenir lloc a la residència Santa Teresa, de les Carmelites Missioneres Teresianes i va pronunciar la conferència Mons. Sebastià Taltavull, bisbe auxiliar de Barcelona. 

Si feu clic aquí podreu veure fotos i llegir una petita crònica.
A la tarda vaig anar a confirmar un grup de joves a la parròquia de Santa Maria de Vilafortuny.

Diumenge 1 de desembre, I diumenge d'Advent, vaig començar la visita pastoral a la parròquia de Santa Clara de Tarragona: missa estacional amb confirmacions. Aquí teniu algunes fotos:
Salutació als escolans, alguns dels quals rebrien la confirmació
Amb tots els escolans i els mossens
Durant la missa estacional
Durant l'homilia
Foto del grup, amb tots els escolans i la catequista
A primera hora de la tarda vaig anar a Sant Pere i Sant Pau, ja que, també amb motiu de la visita pastoral, m'havien convidat els fidels romanesos catòlics a celebrar l'eucaristia, que vaig concelebrar amb el P. Adrian, prevere romanès que els atén pastoralment. Em vaig sentir molt acollit i molt estimat per aquests fidels. Aquí teniu algunes fotos:
Dues imatges durant la missa
A continuació, vaig anar a Vila-seca, on se celebrava la baixada quinquennal de la Mare de Déu de la Pineda des de la seva ermita fins a la parròquia de Sant Esteve. Aquí teniu una mica de referència.

Dilluns 2 de desembre vaig anar un altre cop a la parròquia de Sant Pere i Sant Pau, en aquesta ocasió per trobar-me amb els col·laboradors de Càritas i visitar els locals i després mantenir una trobada amb els professors de religió de les escoles de la parròquia.

Ahir dimarts 3 vaig anar a visitar mossèns malalts, a més de les ocupacions habituals dels dimarts. A la tarda però, vaig baixar al barri del Serrallo perquè, a la parròquia de Sant Pere, començava la visita pastoral, en aquesta ocasió amb una trobada amb els membres de les Conferències de Sant Vicenç de Paül i amb els catequistes.

Fins aviat!