Pàgines

dimarts, 26 de novembre del 2013

Se'ns acaba l'any... litúrgic!

Benvolguts, és així, estem a les acaballes de l'any litúrgic i això també vol dir que s'apropa el Nadal (només cal donar un tomb pels carrers de les principals ciutats per veure que fa setmanes que ja estan guarnits) i que se'ns acaba també l'any 2013. El temps passa molt ràpid, així que, mans a l'obra, aquí teniu les darreres novetats sobre les meves anades i tornades.

Us havia deixat amb la notícia que estava a Madrid, a la plenària de la CEE. Doncs bé, dijous 21 al vespre, una mica abans del que estava previst, ja vaig tornar a Tarragona.

Divendres 22 al vespre vaig anar a l'Ajuntament de Tarragona. Allí, al saló de plens, va tenir lloc la cerimònia de lliurament de la XX edició dels premis a la fidelitat, que organitzen les associacions de Setmana Santa de la ciutat. I resulta que em van atorgar el premi de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa. Què us haig de dir? Aquí teniu algunes fotos de l'acte, gentilesa del bon amic Josep Ferrer (Foto Fer-Vi):
Taula de presidència de l'acte
Imatge del públic assistent, que omplia la sala
Parlament del Josep M. Sabaté, Cronista oficial
Lliurament del premi, de les mans del president de l'Agrupació, Joaquim Julià
Parlament d'agraïment
Foto amb les autoritats i tots els guardonats
Dissabte 23 vaig predicar el recés d'Advent a les laiques amb missió pastoral de l'arxidiòcesi.

A la tarda vaig anar a confirmar a Falset un grup de 17 noies (no n'hi havia cap noi!):
Les 17 noies amb les catequistes i els mossèns
Diumenge 24 va tenir lloc a cada parròquia la cloenda de l'Any de la Fe. Jo la vaig celebrar tot fent visita pastoral a la parròquia de Sant Salvador de Tarragona, de l'arxiprestat de Tarragona Perifèria.
Vaig celebrar la missa estacional i vaig tenir una trobada amb els infants de la catequesi i els pares.

A la tarda, novament a la parròquia de Sant Salvador, berenar amb totes les forces vives de la parròquia. Després visita als locals parroquials. Finalment, visitar alguns malalts i donar-los la comunió. Mireu, mireu:
Arribada a l'església parroquial i salutacions
La Margarida, el terratrèmol de la parròquia
Durant la missa amb Mn. Joan M. Banús, el rector
Comiat dels fidels en acabar la missa
Després de la missa, trobada amb infants i pares
Un cop desvestit dels ornaments litúrgics, continuem la trobada
Foto amb tots els infants
Arribada a la tarda i salutacions als presents
Dues imatges del berenar amb els col·laboradors parroquials
Foto de grup amb tots ells
Visita als locals de Càritas
Saludant-t'hi els col·laboradors
Ahir dilluns 25 vaig tenir moltes visites al matí i, a la tarda, vaig continuar amb la visita pastoral a la parròquia de Sant Fructuós, tot visitant el darrer col·legi religiós de la parròquia: Mare de Déu del Carme, de les Carmelites Missioneres Teresianes. Vaig visitar algunes aules, em vaig entrevistar amb l’equip de pastoral, amb els professors, amb l’AMPA i amb l’equip directiu. A continuació vaig visitar les dues comunitats de Carmelites Missioneres Teresianes, vaig celebrar l’eucaristia i em van convidar a sopar amb elles.

Avui dimarts, tot l'habitual. La única cosa diferent s'esdevindrà a la tarda, que hauré d'anar a Barcelona, al Seminari Major, on tindrà lloc l'ingrés d'un dels nostres preveres més coneguts a l'Acadèmia de Doctors: el nostre estimat Mn. Armand Puig, doctor en Sagrada Escriptura i degà de la Facultat de Teologia de Catalunya. Però això ja serà motiu d'explicació en un altre blog. Fins aviat!