Pàgines

dilluns, 4 de març del 2013

Quaresma endins!

Benvolguts seguidors, ens anem endinsant pel camí de la Quaresma, de la qual gairebé ja estem a l'equador, que ens portarà de seguida cap a la Setmana Santa. Us explico a continuació els meus darrers moviments que, ja veureu, han estat de llarga distància:

Us avançava al darrer post que diumenge 23 assistiria a un concert benèfic al Palau de Fires i Congressos de Tarragona, a favor de "La Muntanyeta", un centre que fa una feina magnífica pels nois i noies amb paràlisi cerebral. Va ser un gran espectacle, amb una molt bona assistència de públic que va voler recolzar aquesta iniciativa tan bonica. Aquí teniu alguna foto d'aquest concert, molt aplaudit pel públic assistent:
L'Orquestra Simfònica del Conservatori de la Diputació i el Cor de la URV en plena acció
La soprano Begoña Alberdi durant una de les seves interpretacions
Vista de l'auditori, pràcticament ple
La mezzosoprano Mercè Obiol durant una de les seves interpretacions
Una altra intervenció de la soprano Begoña Alberdi, en aquest cas amb la Banda Professional
El moment entranyable dels homenatges

Dilluns 25 vaig rebre moltes visites, però també em vaig escapar: vaig anar a l'antiga Universitat Laboral, l'actual Centre d'Ensenyaments Integrats (CEI) de Tarragona, que tenia moltes ganes de visitar i al qual molt amablement em va convidar el seu gerent, el Sr. Vicenç Abellan. També hi va assistir la directora dels Serveis Territorials d'Ensenyament de la Generalitat, la Sra. Àngels Gonzàlez Estremad. Vam tenir primer una reunió al despatx del Sr. Gerent i després vam visitar diferents espais i edificis del centre:  residència, teatre, poliesportiu, piscina, el centre Solc (que s'ocupa de nois i noies amb disminució psíquica), alguns tallers i el menjador del centre, no hi va haver temps per a més. Finalment el Sr. Abellan ens va convidar a un magnífic dinar. Aquí teniu alguna foto:
Amb el Francesc Roig, el Vicenç Abellan i la Sra. Àngels González
 
Salutació al personal de les oficines

Gaudint d'una bona perspectiva des de les oficines
Saludant la M. Joana Virgili, directora del Camp d'Aprenentatge
Visita a una de les residències
Visita al teatre


Tres moment de la visita al Centre Solc (què macos!)
Dimarts a la tarda, després de l'habitual reunió del Consell episcopal vaig marxar cap a l'aeroport de Barcelona: vaig viatjar a Menorca, convidat pel bisbe d'allí, Mons. Salvador Giménez, per tal de fer unes conferències a preveres i laics. Vaig estar-hi tot el dimecres i el dijous al matí, acompanyat per Mons. Salvador Giménez, vaig viatjar directament fins a Madrid, on tenien lloc les Jornades d'Ensenyament, organitzades per la Conferència Episcopal Espanyola. M'hi vaig estar fins divendres a la tarda, que vaig tornar a Tarragona.

Dissabte 2 de març al matí, vaig presidir la XXXV assemblea de Càritas Diocesana.
A la tarda, amb motiu del CX aniversari de la Germandat de Jesús Natzarè, un petit aperitiu amb regust a Setmana Santa: vaig presidir la processó amb el Sant Crist, des de la Catedral fins a l'església de Sant Miquel del Pla, seu de la Germandat, on vam fer les vespres i vam venerar la imatge del Sant Crist (pels qui no el coneixeu, és la imatge que presideix la sagristia major de la Catedral). Acabat, també en processó, vam retornar la imatge a la Catedral. Aquí us penjo unes fotos, gentilesa del bon amic Josep Ferrer (Foto Fer-vi):
Abans de la processó, contemplant la imatge del Sant Crist
Moments de preparació amb una pregària
El Sant Crist carregat pels portants a la sortida de la Catedral
Dues imatges durant al processó
A l'església de Sant Miquel del Pla, seu de la Germandat
Una molt bonica imatge dels assistents a l'acte
La presidenta, Eulàlia Veà, lliura un obsequi a la directora de la coral Al·leluia
Diumenge 3 de març, a la tarda, vaig anar a Cambrils, per tal d'inaugurar i beneir els nous locals de la botiga Filigrana de Càritas Arxiprestal del Baix Camp. Uns locals molt macos que esperem facilitin molt tot el servei que des de Càritas s'ofereix a tots els usuaris que s'hi atansen. Espero poder-vos penjar aviat alguna foto.
Avui dilluns he tingut moltes visites i demà m'espera també un dia ben farcit de coses, que espero poder-vos explicar en un proper post d'aquest blog que continua endavant per vosaltres, els qui em seguiu. Pregueu el Senyor molt intensament per l'Església, perquè ens doni el nou Sant Pare que la pasturi i serveixi en aquests temps.
Fins aviat!