Pàgines

dijous, 20 de desembre del 2012

L'estrella d'Orient ja brilla al cel...

Benvolguts, ja gairebé hi som, el Nadal ja és aquí, a les portes, i les setmanes van passant carregades d'activitats que ara, tot seguit, passo a descriure-us.

El dimecres 12 vaig anar a Cambrils, on vaig començar la visita pastoral a la parròquia de Santa Maria, tal i com us anunciava fa uns dies. Vaig començar visitant la residència per a gent gran Cambrils Suite i després vaig anar a la Casa Sant Josep, dels Germans de la Salle. Algunes fotos:


Rebuda a la residència dels Germans de la Salle
Saludant un dels "joves" que avui feia 92 anys (per molts més,  Gmà. Agustí!)
Amb la cap d'infermeria
Durant la celebració de l'eucaristia 



Durant el magnífic dinar a què em van convidar
Amb uns il·lustres germans i Mn. Josep M. Font, capellà de la comunitat
El comiat, amb un profund agraïment per l'acollida
Després vaig anar a visitar malalts; a continuació em vaig reunir amb els membres de Càritas i vaig visitar la botiga de Filigrana; per últim, vaig tenir una trobada amb els catequistes.

Al vespre, a la Catedral, vaig presidir la missa de la festa de la Mare de Déu de Guadalupe, a la qual es va fer present un bon grup de devots de la Guadalupana, molts d'ells mexicans, i durant la qual ens van acompanyar amb els seus cant uns mariatxis fenomenals.

Dimecres 13 vaig tenir reunió amb tots els arxiprestos al santuari de Loreto i, després de dinar, a la Catedral, vaig participar als Sembradors d'Estels (feu clic aquí). I al vespre vaig anar al local de l'Associació Pessebrista per tal de participar a la inauguració de la magnífica mostra de Diorames i Figures d'enguany. Aquí teniu alguna foto:




Diferents imatges de la mostra i de l'acte oficial d'inauguració
El divendres 14 vaig estar tot el dia novament a Cambrils, de visita pastoral: vaig visitar els dos centres del col·legi Vidal i Barraquer, la residència per a gent gran Baix Camp, l'Ajuntament i al final del matí, la comunitat de les Carmelites de la Caritat Vedruna, amb les quals vaig compartir el dinar. Després de dinar visitar més malalts i, finalment, trobada amb els representants de les confraries de Setmana Santa. Fotos?
A l'Ajuntament, amb l'alcaldessa, regidors i dos mossens
A la casa de les Carmelites de la Caritat
Salutació al personal de cuina
Un dinar boníssim!!!
Dues imatges de la reunió amb els membres de les confraries
Dissabte 15, un dia molt mogut: pel matí, trobada amb Mons. Juan Antonio Martínez Camino, secretari general de la Conferència Episcopal Espanyola, que venia acompanyat per la Sra. Encarnación González, directora de la Oficina per a la Causa dels Sants de la mateixa CEE. Tots dos van venir a veure in situ els llocs on podria tenir lloc la gran beatificació del 27 d'octubre de l'any vinent. Després de tot un matí de visites els vaig convidar a dinar a casa meva i van marxar poc després de dinar molt impressionats per la bellesa i l'encant d'aquesta ciutat.

A la tarda vaig anar a visitar els fidels catòlics polonesos, que es reuneixen habitualment a sant Antoni de Pàdua.

Finalment, al vespre vaig anar al col·legi Sant Rafael de la Selva del Camp, on es representava un magnífic pessebre vivent.

Diumenge 16, al matí, missa estacional al santuari de la Mare de Déu del Camí amb confirmacions, que suposava el final de la visita pastoral a la parròquia de Santa Maria de Cambrils. Unes fotos de record:
Una imatge de la celebració, amb el santuari de gom a gom
Amb els joves que van rebre la confirmació
I a la tarda d'aquest diumenge, una festassa: ordenació presbiteral a la Catedral de Mn. Albert Fortuny, nebot del vicari general, Mn. Joaquim Fortuny Vizcarro. Aquí teniu una bona crònica i moltes fotos d'aquesta emotiva celebració.

Dilluns 17, vam tenir el recés d'Advent diocesà per a preveres i diaques, predicat pel P. Manel Nin, monjo de Montserrat i rector del Col·legi Grec de Roma. Aquí teniu una breu ressenya de l'acte.

Tot això, adobat amb un munt de visites i amb un munt de cartes i de reunions... conforma la vida d'un bisbe que vol ser un veritable pare i pastor per a tots vosaltres. Demà estaré gairebé tot el dia a Barcelona, ja us explicaré. Fins aviat!