Pàgines

diumenge, 14 d’octubre del 2012

A tota màquina!

Benvolguts, continuem amb el detall d'activitats d'aquests darrers dies:
Els dies 4 i 5 vaig estar a Barcelona: dimecres 4 al matí inauguràvem el curs acadèmic a la Facultat de Teologia i Filosofia de Catalunya. A la tarda, a la seu del Seminari Major Interdiocesà, al carrer Casp, vaig presidir la inauguració del curs acadèmic amb les vespres i un sopar de germanor amb els altres bisbes, l'equip rector i els seminaristes. Al dia següent, dijous, a l'edifici de la FTC, va tenir lloc la reunió n. 204 de la Conferència Episcopal Tarraconense, amb molts ulls fixos en nosaltres pel comunicat final que vam publicar sobre l'actual situació política i que podeu llegir (us ho recomano vivament) aquí.
Dilluns 8 a la nit vaig tornar de Roma, on hi havia anat per participar a la celebració de declaració de sant Joan d'Àvila com a doctor de l'Església: dissabte 6 vaig participar a les vespres a Santa Maria la Major. Diumenge 7 vaig poder concelebrar a la missa a la plaça de sant Pere del Vaticà i dilluns a la missa d'acció de gràcies a la basílica de sant Pere del Vaticà. Aquest mateix dia es va iniciar també a Roma el Sínode de Bisbes.
Dimarts 9 vam tenir Consell episcopal i a la tarda vaig anar a confessar a sant Antoni de Pàdua.
Dimecres 10 vaig rebre visites i a la tarda vaig celebrar l'eucaristia al Seminari Menor amb l'equip rector i els joves. Després em van convidar a sopar amb ells.
Dijous 11 vaig tenir una visita singular a la Casa de l'Arquebisbat: un grup d'unes 30 noies de 1r d'ESO del Col·legi Arabell de Lleida va venir a saludar-me. Aquí teniu algunes fotos:



A continuació vaig anar a la Catedral per celebrar la missa de la Mare de Déu del Pilar. Sí, no us estranyeu: com que és la patrona de la Guàrdia Civil em van demanar si no tenia inconvenient d'anticipar aquesta celebració un dia per a ells i vaig accedir amb molt de gust. Va ser una celebració molt solemne. Després, a la comandància de Tarragona, vaig participar als actes protocol·laris d'aquesta festa patronal: lliurament d'insignies i distincions, homenatge i pregària pels difunts del Cos, especialment els caiguts en acte de servei, etc. Al vespre vaig anar al Catllar, on se celebrava la cloenda del Bicentenari del Vot de poble de sant Nicaset: una eucaristia ben solemne (magnífica la coral!), ritu d'acollida dels nous escolans, processó fins al castell, veneració de la relíquia i representació de sant Nicaset per part de la Moixiganga de Tarragona. Alguna foto?
En plena processó, amb la relíquia del sant
Part del seguici festiu: diables i gegants

Detall de la relíquia
La Moixiganga de Tarragona en plena actuació
Un moment de la veneració de la relíquia
Divendres dia 12, vaig presidir la missa solemne de la Mare de Déu del Pilar a la Catedral, organitzada pel Centre Cultural Aragonés de Tarragona, amb ofrena floral inclosa i la Catedral plena de gom a gom.
Dissabte vaig anar a confirmar a Ulldemolins.
Avui diumenge he continuat amb la visita pastoral: he anat a Duesaigües i Riudecanyes. Aquí teniu algunes fotos:

Dues imatges de l'assemblea durant la missa estacional a Duesaigües

Amb el Sr. Alcalde i altres veins a la sortida de l'església
Amb el Sr. Alcalde de Riudecanyes i uns "joves" fidels
Saludant els infants de la catequesi i la catequista
 
Dues imatges de la missa estacional a Riudecanyes
Però la traca grossa ha estat avui diumenge a la tarda a la Catedral: la solemne celebració d’inauguració de l’Any de la Fe, amb la Catedral plena de gom a gom, al final de la qual ha tingut lloc el ritu d'enviament dels catequistes. Una cerimonia molt bonica de la qual teniu una bona crònica i moltes fotos aquí.
Demà tenim formació permanent a la Selva del Camp. Us mantindré informats. Fins aviat!