Pàgines

dilluns, 7 de maig del 2012

Setmana del 30 d'abril al 7 de maig

Benvolguts seguidors, aquí estem novament, un xic més tard de l'habitual —ja em perdonareu— per continuar explicant-vos les peripècies del meu dia a dia.
Us deixava dilluns passat, 30 d'abril, amb un dia ple de visites pel davant.

Dimarts 1 de maig, era festa, però jo estava convidat per anar a La Febró, un dels nostres poblets encisadors, penjats a les muntanyes de Prades. Allà se celebrava la festa de la Mare de Déu del Roser en ocasió també del 150è aniversari de la benedicció del retaule major de l'església, dedicat a sant Esteve. Va ser una eucaristia molt bonica i amb molta participació de fidels, al final de la qual vam repartir rosaris a tots els assistents i vaig poder saludar-los també a tots. Us penjo algunes fotos de l'ocasió:
Amb l'alcalde de la Febró, Sergi Cotilla, i altres persones
El grup d'animació litúrgica (moltes gràcies!!!)
El retaule de l'aniversari
 
Dues instantànies del moment de la signatura al llibre d'honor a la sagristia

Amb tots els alcaldes i personalitats i col·laboradors parroquials
Gràcies a tots els qui us heu deixat una bona estona de feina i d'esforç per a què tot estigués a punt, moltes gràcies!!!

Dimecres 2 de maig vaig tenir algunes visites, entre d'altres els missioners P. Antoni Calvera i el P. James Niyaga, que durant aquests dies fan un recorregut per les diferents escoles mostrant als joves què són les missions i quina és la seva activitat com a missioners.

A l'hora de dinar van arribar la meva germana Carme i el seu espòs, en Rosendo, que volien preparar els detalls de la celebració, molt propera, de les seves noces d'or matrimonials.

Després de dinar, gairebé sense temps d'acomiadar-me d'ells, vaig baixar al col·legi sant Pau de Tarragona, on feia la seva entrada la imatge pelegrina de la Mare de Déu del Claustre. Una rebuda apoteòsica, amb tots els alumnes uniformats amb samarreta o camisa blanca i pantaló blau, i amb la formació de diversos mosaics, molt bonic. Voleu veure unes fotos?
Acollida a les pistes d'esport
 
Dues imatges dels alumnes col·locats a les pistes
Durant la cerimònia d'acollida
Un dels magnífics mosaics
Un cop acabat l'acte, trasllat a l'interior del col·legi
Per últim, vaig visitar el Club Vaixell, centre de la Fundació sant Joaquim i santa Anna, que es cuida d'infants i joves amb disminució psíquica. Són maquíssims i cada vegada que em trobo amb algú d'ells pel carrer sempre em diuen que quan aniré a visitar-los. Doncs, aquesta va ser l'ocasió i aquí teniu alguna foto:
Amb algunes mares
Amb tota la colla
Dijous dia 3, vaig rebre alguna visita i vaig anar a Barcelona. De tornada vaig anar a visitar uns amics.

Divendres 4 vaig tenir una reunió del patronat de la Fundació Augusta i, després de dinar, vaig marxar cap a Pamplona. En passar per Saragossa, em vaig aturar a la basílica del Pilar, com sempre faig, i vaig pregar una estona davant la Mare de Déu i us vaig encomanar a tots. Vaig continuar viatge i vaig arribar a Pamplona cap a les vuit de la tarda. Un cop a Pamplona, després de travessar amb el vehicle pel campus de l'Universitat de Navarra (quins records!) vaig anar de dret al Col·legi Major d'Humanitats, centre que durant molts anys vaig dirigir, i que complia 25 anys d'existència. Aquest era el motiu del meu viatge: vaig sopar amb els residents i directors i vam fer una bona tertúlia.

Al dia següent, dissabte 5 de maig, amb tots ells, vaig celebrar l'eucaristia a la capella, molt sentida i emotiva, tot donat gràcies a Déu per aquests 25 anys de vida del centre. Després de dinar tornava cap a Tarragona.

Al vespre, a dos quarts de deu, ja estava al Port de Tarragona, al Tinglado n. 1, on tenia lloc (per primera vegada) el Sopar Solidari del Telèfon de l'Amistat, que celebrava la seva 24a edició. Un èxit total amb moltíssima assistència i amb un profund agraïment al cor per tots els qui col·laboren i porten a terme aquesta magnífica iniciativa del Telèfon de l'Amistat, al capdavant dels quals està l'incombustible i molt estimat P. Mario Buonanno. Moltíssimes gràcies a tots!

Diumenge 6 vaig anar a Alcover, per celebrar l'eucaristia i administrar la Confirmació a un grup de joves de La Riba i d'Alcover, en total 22 joves. Aquí teniu la foto que us vaig prometre, gràcies al Jordi Ribellas (Gràfiques Sant Jordi):
Aquí els teniu a tots
A la tarda vaig anar a Reus, a la parròquia de Crist Rei, on tenia lloc un esdeveniment singular: amb motiu de la XVII trobada catalana de Pueri Cantores, va tenir lloc el "bateig" i incorporació a la Federació Catalana de la nova coral de la Puríssima Sang de Reus. Durant el matí van tenir diversos tallers de cant al col·legi sant Pau de Reus, van dinar junts i, a les cinc de la tarda, vam celebrar l'eucaristia. Hi participaven: el Cor Jove del Temple de la Sagrada Família de Barcelona; l'Escolania del Temple de la Sagrada Família de Barcelona; el Cor albada i Cor Ixent de la parròquia de sant Esteve de Granollers; l'Escolania i Cor Jove de la parròquia de sant Agustí de Sabadell; l'Escolania i Cor Jove de la parròquia de sant Agustí de la Garriga; i per últim, la que s'incorporava a la Federació: l'Escolania i Capella de la Reial Congregació de la Puríssima Sang de Nostre Senyor Jesucrist de Reus. Imagineu-vos quin luxe celebrar una eucaristia amb aquest acompanyament musical i vocal! Després de l'homilia vaig fer la benedicció de les creus de fusta i les vaig lliurar als components de la nova coral. Al final de l'eucaristia, va tenir lloc un petit concert de la nova coral, sola i finalment acompanyada per les altres que li feien de "padrines". Aquí teniu unes fotos:
Lliurament de les creus de fusta als membres de la nova coral
Foto de família amb totes les corals
Actuació de la Coral de la Puríssima Sang després de la Missa
Totes les corals juntes van cloure el petit concert

Avui dilluns, 7 de maig, he tingut reunió de la comissió que prepara l'Any de la Fe, que serà inaugurat pel sant Pare Benet XVI el dia 11 d'octubre. També he tingut algunes visites i, a la tarda, després de dinar, he anat al Col·legi sant Pau de Tarragona per visitar els alumnes de Secundària, xerrar una estona amb ells, amb els professors i amb els directius. Una estona molt maca!
Bé, si Déu vol, fins el proper cap de setmana! A reveure i bona nit.