Pàgines

dilluns, 21 de maig del 2012

Del 14 al 21 de maig

Benvolguts amics i seguidors: quan llegireu aquest resum setmanal potser us semblarà que ja ho havíeu llegit abans. Doncs una mica sí, hi ha moltes activitats que es repeteixen cada setmana, però la meva feina és molt variada, sobretot la que no és veu: el resar, la feina de despatx (preparar homilies, conferències, escrits, estudiar, etc.). La veritat és que no tinc temps per avorrir-me.
Comencem: dilluns 14 vaig tenir moltes visites, però d'entre totes les activitats del dia destacaria la visita que vaig fer al Col·legi sant Pau Apòstol de Reus: vaig gaudir molt amb els alumnes de Preescolar i Primària, saludant els professors i amb l'equip directiu, amb els quals vaig mantenir un molt interessant canvi d'impressions. Voleu veure alguna foto? Mireu:
Una càlida rebuda
Amb l'equip directiu
A la cuina...
 
 
En diferents aules... responent les preguntes dels alumnes
Amb els professors...
Un cop de tornada a Tarragona vaig tenir una reunió del patronat de la Fundació sant Fructuós, que és la que s'encarrega de les escoles diocesanes.
Dimarts i dimecres vaig tenir reunió de la Conferència Episcopal Tarraconense al Santuari del Loreto de Tarragona, la n. 202. Si voleu llegir el comunicat posterior a la reunió i veure algunes fotos, feu clic aquí.

El dimecres però, abans d'anar a la segona sessió de la C.E.T., vaig anar a Vilaplana per celebrar la missa exequial per l'etern descans de Mn. Eugeni Ferré Cabré, un sant baró, de 91 anys però que estava malalt des de feia anys. Tot i això, em va ajudar molt en els inicis del meu pontificat i entre tots dos sempre hi ha hagut una gran estimació. Amb l'església parroquial de la Nativitat de Maria plena de fidels i amb uns cinquanta concelebrants, vam encomanar a Déu l'ànima de Mn. Eugeni. Que reposi en la pau de Crist! Gràcies a Mariana i Rosa, les seves nebodes, que durant anys el van cuidar amb tanta estima. Déu us ho pagarà.
Dijous 17 tornava a estar a Montserrat. Aquesta vegada hi tenia lloc la trobada interdiocesana de Vida Creixent, concretament de les diòcesis de la Província Eclesiàstica Tarraconense, llevat de Lleida, i amb la incorporació de Mallorca i Menorca. Vam començar amb una pregària conjunta a la basílica; a continuació vam escoltar el cant de la Salve de l'Escolania i el Virolai; vam dinar junts i, a tres quarts de cinc, començava l'eucaristia a la basílica del Monestir, amb l'assistència d'uns 500 membres de Vida Creixent. De moment, no tinc fotos d'aquesta trobada.

Divendres 18 vaig tenir alguna visita al matí. A la tarda, vaig celebrar l'eucaristia a la capella de Palau, durant la qual vaig conferir els ministeris de lector i acòlit al Miquel Marimon, candidat al diaconat permanent. Va ser una celebració molt emotiva i aquí teniu alguna foto:
Durant la cerimònia de la col·lació
Al final de la celebració, amb la mare i l'esposa d'en Miquel
Tot seguit, vaig anar a celebrar l'eucaristia a la parròquia de Sant Francesc d'Assís de Tarragona, on vaig administrar la confirmació a un grup de joves. Us penjo la foto de família:
Aquí els teniu, amb els mossens i els escolans
Per últim, al vespre, vaig anar al Pla de la Seu. Dins dels actes organitzats amb el nom de "Tàrraco Viva" el Museu Bíblic Tarraconense i l'Associació Cultural Sant Fructuós de Tarragona van representar "Betesda: la història d'un sarcòfag", recreació històrica al voltant del sarcòfag romà que es troba encastat a la façana de la nostra Catedral.

Dissabte 19 va ser força mogut: a les 9 del matí ja estava al Mas d'en Lluc (Cornudella de Montsant) per acompanyar el P. Stefano, de la Comunità del Cenacolo, durant la seva visita.

A les 11 del matí, al Col·legi de La Salle Tarragona, vaig presidir l'acte de lliurament de premis als guanyadors locals del concurs bíblic que la Federació de Cristians de Catalunya organitza cada any. Va ser una cerimònia molt bonica.

A la una del migdia vaig anar a la parròquia de Sant Pau, on tenia lloc la primera trobada diocesana de Grups de Vida Cristiana. Aquests grups són una aposta per a intentar implantar a nivell diocesà l'Acció Catòlica. Vaig arribar al final de la xerrada formativa, gairebé ja a l'hora del dinar comunitari. Si m'arriba alguna foto de tot això que us he explicat, us la penjaré.

Ahir, diumenge 20, solemnitat de l'Ascensió, vaig celebrar l'eucaristia a la Catedral amb l'Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Tarragona, que enguany celebrarà el 40è pelegrinatge diocesà a Lourdes i el 39è aniversari de la seva fundació, promoguda pel meu antecessor, l'arquebisbe Josep Pont i Gol. Al final de l'eucaristia s'ha fet una ofrena floral a la seva tomba i hem resat un breu respons.

Avui, dilluns 21, tinc jornada de formació permanent de preveres i diaques a la Casa Diocesana d'Exercicis de la Selva del Camp i, després de dinar, marxo a Montblanc per anar a visitar el Col·legi de la Mare de Déu de la Serra. De tot això us mantindré informats. Per a tots, una molt bona setmana i fins aviat. Prepareu molt bé la festa de Pentecosta, del diumenge vinent. Que Déu us beneeixi!