Pàgines

dilluns, 16 d’abril del 2012

Comença el ritme... normal?

Primer que tot, molt Bona Pasqua a tothom! Amb una mica de retard, però aquí em teniu novament per explicar-vos algunes coses noves de la meva activitat durant la setmana passada.
El dilluns 9, dilluns de Pasqua, com sempre faig, vaig a Guissona. Allí ens reunim tot els germans i fem el dinar de Pasqua, mona inclosa.
Dimarts, vaig tenir un dia de visites, entre d'altres el Comandant Naval de Tarragona, el Sr. José Carlos Martínez Losada, que a més de ser natural de Cartagena, és confrare fins al moll de l'os, concretament de l'Agrupació de Sant Pere, més coneguda allí com la dels "Californios". Em va portar un exemplar de la revista Tiara, que ve a ser com l'opuscle de Setmana Santa de la Confraria, molt maco i molt ben fet per cert.

Dimecres 11, va ser també un dia de visites i reunions, però l'acte principal va ser a la tarda, a la seu de Càritas Interparroquial de Reus, on va tenir lloc l'assemblea anual ordinària. Us penjo alguna foto:
A la taula de presidència amb Mn. Creu Sàiz, Prior de Reus, i l'Antoni Garcia, director
Dirigint unes paraules als assistents
Dijous 12 em va venir a visitar el P. Màxim Muñoz, provincial dels PP. Claretians a Catalunya. Vaig tenir també altres visites.

A la tarda vaig anar al Col·legi Sant Pau Apòstol de Tarragona on vaig tenir l'oportunitat de visitar els alumnes de Primària, em vaig reunir amb l'equip directiu del Centre i, per últim, vaig tenir ocasió de compartir una estona i un cafè amb els professors. Des d'aquí vaig anar al tanatori municipal per fer una pregària per l'etern descans de la Júlia i donar el condol al seu espòs, en Joan Miquel Nadal, i els seus fills. Descansi en la pau de Crist.

Finalment, al vespre, al Museu Bíblic de Tarragona, vaig presidir l'acte de presentació de l'exposició D'Abraham a Fructuós, del pintor Lucas Bravo, la presentació del diorama del martiri de sant Fructuós, sant Auguri i sant Eulogi, obra dels artistes Jordi-Lluís Rovira, Iraida Llucià i Magí Ferrer. Al saló d'actes del Museu Bíblic va tenir lloc l'acte protocol·lari i, seguidament, a la sala d'exposicions temporals, la inauguració de l'exposició i del diorama. També es va presentar la maqueta del vaixell del segle I que es va trobar al llac de Galilea. El meu agraïment a l'Associació Cultural Sant Fructuós pel seu recolzament a tots aquests esdeveniments. Unes fotos?
Vista de la taula durant la presentació de l'exposició "D'Abraham a Fructuós"
Vista dels assistents a l'acte (la sala estava de gom a gom)
El fill de l'artista, Fernando Bravo Garcia, que va fer la presentació de l'obra

La taula durant la presentació del diorama
Els artistes al costat de la seva obra, el nou diorama
La maqueta del vaixell del segle I
Divendres 13 a la tarda vaig estar al Centre Tarraconense "el Seminari". Allà va tenir lloc la II Conferència i Concert de Pasqua, organitzats per l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona i per l'Ordre Eqüestre del Sant Sepulcre de Jerusalem, a benefici de les obres de l'Ordre a Terra Santa. Va ser un acte molt reeixit, amb força assistència de gent, que va consistir a una magnífica conferència del Sr. Jorge Manuel Rodríguez Almenar, Professor de la Universitat de València i President de l'Associació Espanyola de Sindonologia, amb el títol de "La Sábana Santa a la luz de la ciencia", que va aconseguir captivar l'atenció de tot l'auditori de principi a fi, i a un concert, molt maco també, a càrrec del Cor Jove de la Schola Cantorum dels Amics de la Catedral de Tarragona. Si algú està interessat també en el tema podeu fer clic aquí, us ho recomano. Uns testimonis gràfics:
Taula presidencial de l'acte
Una vista de l'auditori

Durant la magnífica conferència del professor Rodríguez Almenar
Actuació del Cor Jove de la Schola Cantorum dels Amics de la Catedral
Dissabte 14 va ser un dia força mogut: al matí, a la Casa d'Exercicis de la Selva del Camp, reunió del Consell Pastoral Diocesà. De tornada a Tarragona, vaig tenir a casa a dinar al Rector del Seminari i als quatre seminaristes diocesans que tenim. Finalment, a la tarda, vaig anar a Valls, al monestir de la Immaculada de les Monges Mínimes, on la germana Anastàsia del Sagrat Cor de Jesús feia els seus Vots Temporals.

Finalment, diumenge 15, festa de la Divina Misericòrdia, vaig celebrar a la capella del Santíssim de la Catedral l'eucaristia conventual d'aquesta festa, molt participada i seguida per molts devots.
Durant la missa conventual

A la tarda, durant l'exposició amb el Santíssim
Després de dinar vaig baixar un altre cop a la Catedral i em vaig posar al confessionari mentre es feia l'Hora de la Misericòrdia i el rés de la Coroneta amb el Santíssim Sagrament exposat. Em vaig quedar fins a les cinc, aproximadament, perquè a les sis tenia confirmacions a la parròquia de Sant Pere Apòstol de Vilabella. Aquí teniu la foto dels vuit joves que es van confirmar:
Els vuit confirmats amb els mossens i els escolans
Avui dilluns he tingut un dia molt farcit de visites i també he anat a dinar amb la comunitat dels Pares Jesuïtes de Tarragona, que fa temps que m'havien convidat.
Fins aviat!