Pàgines

dilluns, 16 de gener del 2012

Del 8 al 16 de gener. Mn. Pere-Lluís Ramon ha anat a la Casa del Pare

El passat diumenge, dia 8, festa del Baptisme del Senyor, vaig confirmar a la Catedral vuit adults de diferents parròquies de l’Arquebisbat. Ja és costum que aquest dia n'hi hagi confirmacions a la Catedral. Ho vàrem fer a la Capella del Santíssim, perquè encara no estan enllestides les obres de neteja. Sembla que ja falta poc perquè puguem tornar a celebrar dins les naus i el presbiteri de la nostra Catedral: tots en tenim ganes, encara que val la pena esperar que estigui tota acabada i neta.
A la Capella del Santíssim amb els confirmats
A la tarda vaig fer visita pastoral a dos pobles: Querol i Les Pobles, amb Mn. Vicenç Ribas: en les dues esglésies vaig celebrar l’Eucaristia i vaig compartir una estona amb el grup de fidels que hi varen assistir. Era la primera vegada que celebrava la Missa en aquestes parròquies.
A Querol, amb l'alcalde i alguns dels veïns
A Les Pobles, saludant els fidels abans de començar
Dilluns, dia 9 amb moltes visites, i el 10, dimarts, com sempre, amb el Consell Episcopal i, a la tarda, confessions a Sant Antoni de Pàdua de Tarragona.

El dimecres he continuat la visita pastoral a l’arxiprestat de l’Alt Camp: a la parròquia de sant Nicolau de la Riba vaig visitar els malalts i vaig tenir una reunió amb la gent gran. A continuació vaig compartir el dinar a Alcover amb els preveres i, a la parròquia de l’Assumpció d’Alcover, m’he reunit amb els joves de catequesi de Confirmació, amb els feligresos, vaig visitar l’ajuntament i vaig presidir un acte de pregària i adoració eucarística a l’església parroquial, amb vespres incloses. Ha estat un dia molt bonic i he après molt, escoltant a la gent i portant la comunió als malalts, que no oblideu que són el tresor de l’Església i de la societat.

Dijous, dia 12, em va venir a visitar la junta de Vida Creixent de Catalunya, per concretar la trobada a Montserrat del proper 17 de maig. Després vaig estar a Barcelona fent diverses visites. Al vespre, al patí del palau de la Diputació de Tarragona vaig assistir a l’acte protocol•lari d’inauguració de la X Mostra d’Art organitzada pel Centre Penitenciari provincial de Tarragona.
Un moment de l'acte protocol·lari d'inauguració

Cartell de l'exposició. Us recomano que la visiteu!
Divendres, dia 13, a la casa de l’Arquebisbat vaig presidir una reunió per a la constitució de la Fundació Augusta, que té com a objectiu construir a La Selva del Camp una residència per a gent gran i rehabilitar la Casa d’Exercicis. Hem de pregar perquè aquest projecte és pugui portar a terme. Al vespre, a l’església parroquial de sant Pere Apòstol de Torredembarra vaig poder assistir al magnífic concert de l’Orfeó Català, organitzat pel Patronat Municipal de Cultura de l’Ajuntament de la vila.

Dissabte, a la casa de l’Arquebisbat he presidit la reunió de la Permanent del Consell Pastoral Diocesà, de cara a la que tindrà lloc el dissabte 4 de febrer: s’ha de preparar amb temps l’ordre del dia.

A la tarda vaig continuar la visita pastoral, en aquesta ocasió a La Masó. He visitat l’ajuntament, els malalts, he tingut una trobada amb els pares i els infants de catequesi i he celebrat l’eucaristia estacional.
Detall de la trobada amb els pares i infants de la catequesi
Saludant els joves a la sortida de l'església
Per últim, diumenge 15 he tingut també visita pastoral: a Els Garidells i a Vallmoll.
A l'església dels Garidells conversant amb l'alcalde i regidors
A Vallmoll, durant l'eucaristia

A Pradell, les tres joves confirmades i la catequista, Magda, vedruna
I aquí l'exèrcit complet: pares, padrins i escolans
A totes dues parròquies he celebrat l'eucaristia estacional i he pogut saludar les corporacions municipals i els fidels que han assistit. En acabar l'eucaristia estacional a Vallmoll he rebut una notícia molt dolorosa: la mort sobtada, aqueix mateix matí, d'un dels nostres preveres diocesans, Mn. Pere-Lluís Ramon Martori, que era rector de Riudecanyes, Duesaigües i l'Argentera. A la tarda, després d'anar a Pradell de la Teixeta per administrar la confirmació, he anant al tanatori de Mont-roig del Camp per tal de fer un respons pel seu etern repòs i poder fer una abraçada als seus germans i familiars i donar-los el condol. Que reposi en la pau de Crist!
Mn. Pere-Lluís Ramon, al cel sigui
Avui dilluns, a les 16.30 a l'església parroquial de sant Miquel Arcàngel de Mont-roig del Camp farem per ell l'últim servei que li podem fer: celebrar l'eucaristia exequial, encomanar-lo a la misericòrdia de Déu Pare i donar sepultura cristiana al seu cos. Ho fem en l'esperança que ens retrobarem tots, a la Casa del Pare, per gaudir eternament de l'amor de Déu.
Que tingueu tots una molt bona setmana.