Pàgines

dissabte, 1 d’octubre del 2011

Com passen els dies!

Us deixava amb la crònica del dimarts passat en aquesta setmana tan intensa. Han passat moltes coses:
Dimecres 28 al matí, més visita pastoral, en aquesta ocasió una altra vegada a Cabra del Camp per tal de visitar els malalts i visitar l'ajuntament de la vila.
Conversant amb l'alcalde i els regidors
Llegint el que havia escrit al llibre d'honor
A continuació vam fer una cosa ben bonica: vam anar tots, en diversos vehicles, fins un llogaret que pertany al terme de Cabra però que fa molts anys que està abandonat. Es diu Fontscaldetes i allí hi ha la capella de Santa Maria Assumpta, que estava en ruïnes, però que gràcies a un grup de valents, l'Associació d'Amics de Fontscaldetes, i a les institucions, han aconseguit recuperar i restaurar aquesta bonica capella. Si voleu conèixer una mica d'aquesta associació i de la història del lloc visiteu aquest enllaç. I com que la capella ja està restaurada, Mn. Josep Maria Font em va convidar a fer la benedicció de la restauració, cosa que vaig fer amb molt de goig. Va ser un dia fenomenal i un aplec molt reeixit. Mireu, mireu:
Vista general del lloc, d'una bellesa colpidora
La façana principal
L'interior, amb el nou retaule, molt bonic
Ens van explicar una mica de la història del lloc i del procés de recuperació
Després de la benedicció vaig agrair la feina feta
Hora de fer una mica de pica pica
Hom ha de veure el que hi havia i el que ara hi ha per poder adonar-se de la feinada que han fet els Amics de Fontscaldetes. La meva més sincera enhorabona! M'he compromès per venir aquí un 15 d'agost per celebrar l'eucaristia. Em deixarà el meu secretari?

Després d'acomiadar-me de tots vaig marxar volant cap a Tarragona perquè esperava una visita molt il·lustre: el Director General de Patrimoni Artístic de la Generalitat, Sr. Joan Pluma Vilanova. Una foto:
Un moment de la reunió
Visitant la muralla i la Torre de l'Arquebisbe
Vam anar a dinar tots junts i després de dinar, tornava a volar cap a l'Alt Camp, aquesta vegada a Figuerola del Camp. Vaig visitar l'ajuntament, els malalts, em vaig trobar els avis a la Cooperativa. També vaig pujar al campanar i a l'església parroquial em vaig trobar amb els catequistes i alguns joves de l'esplai; per últim, vaig visitar algun dels museus que hi ha al poble i que us recomano vivament que visiteu.

A les vuit del vespre, amb Mn. Font, vam anar al Pla de Santa Maria. Allà, a l'església parroquial de l'Assumpció, vaig celebrar la missa estacional amb la Coral parroquial en ple i la organista acompanyant la litúrgia: moltes gràcies per la vostra col·laboració. I també gràcies a tots els fidels que hi van assistir.

Finalment, de tornada cap a Figuerola del Camp, em van convidar a sopar a la rectoria amb els tres consells parroquials: de Cabra, del Pla i de Figuerola. Va ser un sopar boníssim i la companyia millor. De veritat, gràcies a tots per la vostra acollida. Unes fotos:
A l'ajuntament, signant al llibre d'honor
Dues instantànies de la visita al casal d'avis a la Cooperativa
A dalt del campanar, buscant la torre de la Mixarda
Amb els catequistes i joves
Una imatge del sopar
L'altra punta de la taula
Al dia següent, dijous 29 de setembre, festa dels Sants Arcàngels Miquel, Gabriel i Rafael, a les vuit del matí ja estava al monestir de la Immaculada Concepció (Monges Mínimes) de Valls, per tal de celebrar l'eucaristia per a elles en la festa del Sant Patró de la Congregació amb el P. Jordi Marimon, claretià, capellà de la comunitat. Després ens van convidar a esmorzar, tenint en compte que vam compartir el que aquestes germanes mengen habitualment. Potser n'hi haurà algú que no sàpiga que aquestes monges fan, durant tot l'any, vida quaresmal, és a dir, no prenen carn, ni peix, ni ous, ni llet ni derivats de la llet. Algú s'hi apunta? Després de l'esmorzar vaig fer-les una xerrada i vaig tenir l'ocasió de parlar amb algunes de elles en particular. Una visita molt bonica.

A dos quarts de dotze ja estava de tornada a Tarragona, al meu despatx, per continuar rebent visites.

A les cinc de la tarda, al monestir de Vallbona de les Monges, vaig presidir l'eucaristia durant la qual vam fer l'admissió a la vida monàstica eremítica de l'Antoni Cardoso i el Jordi Senpau, que fa algun temps viuen aquesta experiència al Santuari de la Mare de Déu del Tallat de Rocallaura. Allà realitzen el seu treball de restauració i adecentament del lloc. Us convido a anar-hi algun dia i visitar-lo. La celebració va ser molt emotiva, amb molts concelebrants, i amb l'església del monestir plena de gom a gom. De moment no tinc cap foto.

Divendres 30 vaig tenir un dia una mica més tranquil: vaig rebre algunes visites i, a la tarda, vaig anar a Barcelona, a la parròquia de Santa Anna, on vaig presidir un acte molt singular: una vetlla d'armes de l'Ordre de Cavalleria del Sant Sepulcre de Jerusalem.

Avui, dissabte 1 d'octubre, he anat al col·legi Aura, que celebrava els 40 anys de la seva fundació. Hem celebrat l'eucaristia al menjador del centre, que s'ha quedat petit, i després he participat a l'acte protocol·lari que ha tingut lloc i a l'aperitiu que ens han ofert.

A la tarda, com que no tinc cap compromís, m'he quedat a casa preparant les homilies i les conferències que em tocarà pronunciar en els propers dies, que passen tan ràpidament i també per escriure en el meu blog.

Demà també tindré un dia ben mogut. Ja us l'explicaré. Fins aviat.