Pàgines

dijous, 22 de setembre del 2011

Espineta i cargolina

Els qui no són de Tarragona deuran dir: què és això d'"espineta i cargolina"? Molt senzill, és un menjar molt humil però molt típic d'aquesta ciutat que ens indica que s'acosta la Festa Major de Tarragona: Santa Tecla. Només cal fer un tomb pels carrers per contemplar l'ambient festiu que n'hi ha i sentir com repiquen les campanes de la Catedral.
En aquest ambient pre-festiu, dilluns passat vaig tenir jornada de formació permanent de preveres i diaques a la Casa Diocesana d'Exercicis de la Selva del Camp. Va ser molt especial perquè, a més, coincidia amb el seté aniversari de la meva ordenació episcopal i presa de possessió de l'arxidiòcesi. Sé que molts fidels i amics van trucar per felicitar-me; no puc parlar amb tots personalment per donar-vos les gràcies, però ho faig des d'aquesta finestra oberta al món que és el blog. Gràcies també a tots els qui m'heu encomanat en les vostres pregàries. Tant de bo que el Senyor em concedeixi ser el veritable pare i pastor que aquesta diòcesi necessita.

A la tarda em va venir a visitar l'equip directiu del col·legi de les Dominiques, que estan preparant una gran festa, commemorativa dels 325 anys de presència a Tarragona. Serà una oportunitat molt bonica per donar gràcies a Déu pel carisma de Sant Domènec i per la presència de les seves filles entre nosaltres.

Al vespre, al Seminari, es va inaugurar l'exposició “Tecla, deixebla de Pau, santa d’Orient i d’Occident. Imatges i goigs” i va tenir lloc a la capella major la presentació del llibre “Els goigs de santa Tecla protomàrtir, titular de la Seu Metropolitana i Primada de Tarragona i patrona de la ciutat”, obra de Mn. Joan Roig. Va ser un acte molt reeixit, que va omplir la capella de gom a gom i, al final del qual vam poder gaudir de la magnífica interpretació del Cor dels Amics de la Catedral, que ens van oferir dues peces de la litúrgia de Santa Tecla. Gràcies als Gogistes Tarragonins i a l'Institut Superior de Ciències Religioses Sant Fructuós (INSAF), que van organitzar l'acte; gràcies al nostre savi, Mn. Joan Roig, per l'extraordinària feina feta. Gràcies a Mn. Miquel Barbarà i a tots els membres del Cor dels Amics de la Catedral. I gràcies a les autoritats, institucions i amics que us vau fer presents. Us penjo algunes fotos de l'acte, gentilesa de l'amic Josep Ferrer (Foto Fer-vi):
Vista general de la capella
Vista des de darrere de la presidència
El nostre savi, Mn. Joan Roig Montserrat
Aquí em teniu, assegut amb els cantaires i amb Mn. Miquel Barbarà, director del Cor
Dimarts dia 20 vam tenir una nova reunió del Consell episcopal, com cada dimarts si no hi ha res especial, i a la tarda vaig baixar a sant Antoni de Pàdua, com faig habitualment els dimarts durant el curs. Però al matí vaig tenir una visita il·lustre: el nou Comandant Naval de Tarragona, José Carlos Martínez Losada va venir per tal de fer la visita protocol·laria de presentació. Em va fer obsequi d'un llibre molt interessant editat per una de les associacions de Setmana Santa més importants de Cartagena, i ens vam fer unes fotos, alguna de les quals us penjo a continuació:
Al vestíbul del primer pis
Llegint la dedicatòria del llibre amb què em va obsequiar
Finalment, el dimecres m'han entrevistat per telèfon per al Diari de Tarragona sobre les festes de Santa Tecla i, a més tenir els despatxos habituals amb els meus col·laboradors, he marxat a Barcelona per tal de presidir la reunió mensual del Secretariat Interdiocesà d'Ensenyament de la Religió Catòlica (SIERC) que és l'òrgan que agrupa els delegats diocesans d'Ensenyament de totes les diòcesis catalanes i forma part de l'estructura de la Conferència Episcopal Tarraconense.

Demà, si puc, us explicaré més coses. Molt bona festa de Santa Tecla!