Pàgines

dilluns, 30 de maig del 2011

Dissabte, 28 de maig

Ahir va ser un dia molt variat. Al matí vaig participar, a la Sala d’Actes de l’Hospital de Santa Tecla de Tarragona, a la Jornada diocesana de formació de Pastoral de la Salut. Hi varen participar un bon grup de persones que treballen en aquest camp. La Dra. Montserrat Esquerda, pediatra i psiquiatra, delegada diocesana de Pastoral de la Salut de Lleida, va parlar sobre el tema de l’acompanyament de joves en situació de malaltia i patiment. Després, el Dr. Carles Oliver, que treballa en l’Organització Catalana de Trasplantaments (OCATT), ens va sensibilitzar sobre aquesta greu qüestió de la donació d’òrgans. Us deixo unes fotos.
La Dra. Montserrat Esquerda, acompanyada per Mercè Guasch, la nostra delegada diocesana de la Pastoral de la Salut

El Dr. Carles Oliver, de l'OCATT
Després vaig dinar a l'edifici del Seminari, al Claustre del Sagrat Cor, amb gairebé 100 antics alumnes del Seminari Menor de Tarragona, que volen constituir una associació per donar suport al projecte “El Seminari. Centre Cultural Tarraconense”. Molts d’ells feia molts anys que no havien tornat a aquest edifici, del qual guarden, normalment, molts bons records. Agraeixo des d'aquí tot el seu ajut en aquests moments i en el futur. Estic segur que en el futur seran promotors de les moltes iniciatives que es podran realitzar en aquest edifici un cop remodelat.
Després vaig participar, amb el delegat diocesà de Vida Consagrada, el P. Pere Cardona, i amb els superiors de les comunitats de religiosos i religioses de la nostra Arxidiòcesi, a una reunió al Col·legi del Sagrat Cor de Tarragona. Va ser una estona molt bonica, tot repassant el que s’ha fet durant aquest any i començant a programar el vinent. Vaig agrair la feina que fan amb la seva presència, la seva pregària i amb el seu treball pastoral, tan variat, d'acord amb el carisma particular de cada institut.
I per acabar, vaig administrar la Confirmació a la parròquia de Sant Bernat Calbó de Reus, a un bon grup de joves i adults. Molts d'ells eren alumnes del Col·legi Pare Manyanet de Reus. Us penjo una foto que ha tingut la gentilesa de fer-me arribar el Pere Coca.
Els confirmats a Sant Bernat Calbó
Ah! I, per finalitzar, fins i tot vaig poder veure una part de la final de la Champions League: a tots els barcelonistes i a tots els qui els agrada el futbol, la meva enhorabona.