Pàgines

diumenge, 13 de desembre del 2015

La porta santa de la Misericòrdia ja és oberta

Benvolguts, el proppassat dimarts 8, solemnitat de la Immaculada Concepció, el Sant Pare va obrir la Porta Santa de la basílica de Sant Pere del Vaticà, cerimònia que suposa l'obertura de l'Any Sant de la Misericòrdia. Els humans ens hem de servir dels signes per a entendre les coses i per a significar-les. L'obertura de la Porta Santa és un signe que significa que, per a tot aquell qui vulgui ara s'hi pot entrar, es pot accedir per un lloc o d'una manera que abans no es podia. Des d'aquest punt de vista, l'Any Sant és un esdeveniment extraordinari en el sentit literal de la paraula: una nova via per accedir fins a la misericòrdia de Déu que, per altra banda, mai no ha tingut les portes tancades. El Sant Pare, conscient que l'únic remei que podrà guarir el nostre cor (i el nostre món) malalt és l'amor s'ha proposat fer tastar a tothom què n'és de bo el Senyor, començant pels mateixos que ja formem part de l'Església i que moltes vegades sembla que estem de tornada de tot. Jo mateix sóc el primer que necessito experimentar la misericòrdia de Déu per a poder viure-la amb tots els qui m'envolten. Us ho prego amb totes les forces: obriu a Déu la porta del vostre cor! És absolutament imprescindible la conversió: que tots fem examen de consciència, autocrítica i revisió de la nostra vida a la llum de la Paraula de Déu, una Paraula que no ha vingut a condemnar sinó a salvar. Aquesta Paraula és Jesucrist, el rostre de la misericòrdia del Pare.

Dilluns 7 vaig rebre la visita de presentació de la nova superiora de les Germanetes del Pobres de Reus, la mare Maria de Jesús Pilar.
A continuació vaig anar a Poblet amb motiu de l'elecció del nou abat i vaig dinar amb la comunitat de monjos.
A la tarda vaig portar la comunió a un malalt i vaig rebre la visita de la Gna. Itzíar, superiora de la comunitat de les Germanes de la Consolació de Reus, que em portava la invitació per assistir a la cloenda de l'any del bicentenari del naixement de santa Maria Rosa Molas.

Dimarts 8, solemnitat de la Immaculada Concepció, vaig celebrar la missa al matí a la Catedral.
A la tarda, al santuari de la Mare de Déu de Misericòrdia de Reus, vaig presidir les vespres solemnes d'obertura de l'Any Sant de la Misericòrdia, acte durant el qual es va donar lectura al decret pel qual vaig designar església jubilar aquest santuari, a més de la Catedral de Tarragona. Aquí teniu la crònica de l'acte i unes quantes fotos.

Dimecres 9 vaig rebre més visites i, cap a migdia, vaig anar a Barcelona.
A la tarda vaig presidir la reunió del Consell diocesà d'Economia.

Dijous 10 vaig tenir diverses reunions i visites. Després de dinar vaig baixar de seguida a la Catedral perquè va tenir lloc la cerimònia dels Sembradors d'Estels, com cada any per aquestes dates.
A la tarda més visites i, al vespre, al Seminari Menor, vaig celebrar l'eucaristia i vaig sopar amb l'equip rector i els joves.

Divendres 11 vaig presidir la reunió del patronat de la Fundació Sant Fructuós.
Al vespre, al teatre Metropol de Tarragona, vaig assistir al concert solidari organitzat amb motiu del cinquantenari de Càritas Diocesana de Tarragona.

Dissabte 12 al matí a la Catedral vaig presidir la cerimònia de presa de possessió de quatre nous canonges: Mn. Jordi Figueras, Mn. Rafael Serra, Mn. Víctor Montserrat (honorari) i Mn. Lluís M. Bosch (honorari).
Inici de l'acte a la sala capitular
D'esquerra a dreta: Mn. Víctor, Mn. Rafael, Mn. Jordi i Mn. Lluís M.
Acollida al cor de la Catedral
Durant la pregària de Tèrcia
Amb tot el Capítol de la Catedral
Amb els quatre nous canonges
Cap a migdia vaig anar al santuari de la Mare de Déu de la Serra de Montblanc, on vaig participar a la jornada de formació del Seminari Laïcal Diocesà.
Al vespre, a la Catedral, vaig presidir l'eucaristia de la vigília del III Diumenge d'Advent amb el record de tots els fidels filipins i hispanoamericans ja que celebraven la festa de la Mare de Déu de Guadalupe. Aquí teniu dues fotos:
La imatge de la Guadalupana, un cop retornada a la seva capella
Amb els mariachis que van acompanyar la celebració amb les seves cançons
Avui, diumenge 13 al matí he anat a Mont-roig del Camp, per celebrar l'eucaristia amb els fidels i els membres de l'Associació Pessebrista. Abans he visitat el pessebre i l'exposició de diorames. Al final de la missa he fet la benedicció de les imatges del Nen Jesús que es col·locaran a les llars. En acabar la missa, la colla castellera dels Xiquets de Cambrils ha aixecat un pilar davant del presbiteri i l'enxaneta ha desplegat l'estel de Nadal.
Els Xiquets de Cambrils carregant el pilar de quatre davant del presbiteri
Els infants de la catequesi de Primera Comunió
A la tarda he presidit la cerimònia d'obertura de la Porta Santa a la nostra Catedral i la celebració de l'eucaristia. Aquí teniu l'enllaç a la crònica i fotos de la cerimònia.
La porta ja està oberta: que t'impedeix entrar per tastar i veure què n'és de bo el Senyor? Fins aviat!