Pàgines

dimarts, 13 de maig del 2014

El Bon Pastor

Benvolguts, ja estem a la quarta setmana de Pasqua, setmana que comença amb el Diumenge del Bon Pastor, conegut així perquè la litúrgia de la Paraula del dia ens presenta Jesús com el bon pastor que dóna la vida per les seves ovelles i les guia cap a la vida eterna. Aquesta expressió és del tot certa però de vegades sembla que perdem de vista l'horitzó del nostre petit món. Jesús certament vol que tots arribem a la vida eterna, a la felicitat completa, però això és quelcom que comença a realitzar-se aquí, durant la nostra vida de cada dia: Jesús també vol que siguem feliços i que tinguem vida aquí i ara. Què cal per aconseguir-ho? Primer de tot saber-se ovella (que no vol dir ser un borrego) i, segon, reconèixer i seguir l'únic bon pastor: Jesucrist.

Dimecres 7 va començar la reunió n. 210 de la Conferència Episcopal Tarraconense, que en aquesta ocasió es va fer a la casa d'espiritualitat dels PP. Rogacionistes a Loreto i que va acabar dijous 8 després de dinar. Aquí teniu la nota de premsa de la reunió i unes fotos.

El dia 8 a la tarda, a la seu del Museu Bíblic Tarraconense, vaig inaugurar l'exposició Anno Domini: Judea en temps d'August, amb motiu de les activitats programades dins les jornades culturals Tàrraco Viva, que enguany giren al voltant del bimil·lenari de la mort d'August, emperador romà que va viure uns anys a Tàrraco. Aquí teniu algunes fotos de l'acte:
El director del MBT, Dr. Andreu Muñoz, ens explica l'exposició
Taula de presidència
Vista general dels assistents a l'acte
Divendres 9 vaig anar, com cada any que puc, a Siurana per tal de presidir el Jubileu de Siurana: missa solemne a les 12.00, rosari a les 16.30 i en acabar, processó amb el Santíssim fins a les ruïnes del castell, des d'on es fa la benedicció dels quatre termes. A més de ser un lloc de colpidora bellesa, és una celebració molt bonica, a la qual enguany han participat per primera vegada els joves de la Comunitat del Cenacle de Mas d'en Lluc. De moment no tinc cap foto.

Al vespre vaig anar a La Canonja, per presidir la trobada arxiprestal de Pasqua de l'arxiprestat del Tarragonès Ponent. Vam celebrar les vespres, la Isabel Correig (missionera diocesana a Kinshasa) ens va fer una xerrada sobre la seva experiència missionera i finalment vam gaudir tots plegats d'un magnífic pica pica. Aquesta trobada suposava la cloenda de la visita pastoral a aquest arxiprestat, tot i que encara he de visitar la parròquia de Sant Feliu de Constantí. Voleu veure unes fotos?
Presentant la Isabel Correig als assistents
La Isabel durant la seva emotiva i aplaudida intervenció
Els assistents
Mn. Jordi Vila, l'arxiprest, posava el punt i final a la trobada
Dissabte 10 al matí vaig anar a Pira, on celebraven la festa del Vot de Poble de sant Sebastià. Vaig celebrar l'eucaristia, vaig confirmar un grup de joves i després vaig presidir la processó amb la imatge del sant pels carrers del poble:
Els joves que es confirmaven amb els catequistes
Imatges de la processó amb el sant
Durant la veneració de la relíquia del sant
A la tarda anava cap Arbeca: allí hi vaig confirmar 3 noies, vaig quedar-me a sopar i a dormir perquè al dia següent a les 05.30 sortíem caminant des de Sant Martí de Maldà, tot complint el vot de l'ajuntament del poble a la Mare de Déu del Tallat de pelegrinar cada any a Rocallaura. Enguany es celebrava precisament el 450è aniversari d'aquest vot de poble i 60 anys de la coronació de la imatge de la Mare de Déu. Anem a pams: aquí teniu les fotos de la confirmació a Arbeca:
Les noies confirmades
Aquí amb els padrins
Doncs bé, com us deia, a dos quarts de sis de la matinada sortíem caminant des de Sant Martí de Maldà en direcció a Rocallaura, tot resant el rosari. Vam arribar a Rocallaura al voltant de tres quarts de nou del matí i a l'església parroquial, vam cantar les lletanies i vam saludar la imatge de la Mare de Déu del Tallat. A continuació vaig marxar amb Mn. Manel Borges i vaig anar a Maldà, on vaig celebrar l'eucaristia a l'església romànica de Sant Pere, molt bonica:
Imatge de l'interior de l'església
Durant la missa
Arribada a l'església parroquial de Santa Maria (temporalment tancada)
Contemplant el seu estat i escoltant les explicacions dels presents
Foto amb tots els qui m'acompanyaven en aquesta visita "d'obres"
Acabada la missa i la visita a Maldà vaig tornar amb Mn. Manel Borges cap a Rocallaura, on vaig celebrar l'eucaristia dominical amb l'església plena de gom a gom:
Durant la missa solemne a Rocallaura
Durant el petit concert que hi hagué en acabar la missa
Tot seguit vam pujar al santuari del Tallat on vam gaudir d'un magnífic dinar de germanor.
Amb Mn. Manel, contemplant les darreres novetats al santuari
Imatge actual del presbiteri del santuari
El mateix presbiteri l'any 2009
Moltes gràcies al Jordi i l'Antonio, els eremites del Tallat, per tot el que estan fent per dignificar i embellir aquest santuari, molt bona feina!

Després de dinar vam resar les vespres i, tot seguit, vam baixar fins a Rocallaura, des d'on vam retornar a peu fins a Sant Martí de Maldà. Aquest pelegrinatge te una particularitat: s'ha de sortir abans que hi hagi llum de dia i s'ha de tornar després de pondre's el sol. Per aquest motiu vam sortir a les 5.30 i tornàvem que eren les 21.15 hores, també resant les lletanies. En arribar a l'església parroquial de sant Martí de Maldà una pregària i unes paraules d'agraïment a tots, especialment a l'ajuntament de la vila, i em vaig acomiadar de tots per tornar a Tarragona.

Ahir dilluns 12 al matí vaig tenir una reunió molt important per al futur del Museu Diocesà de Tarragona i a la tarda, al saló d'actes del Col·legi Oficial d'Advocats i Farmacèutics de Tarragona, vaig pronunciar la conferència Semblança i records d’Álvaro del Portillo, primer successor de sant Josepmaria i primer bisbe prelat de l'Obra, que serà beatificat al setembre a Madrid.

Avui dimarts tinc reunió de Consell Episcopal i a la tarda aniré a confessar a Sant Antoni de Pàdua, a la Rambla Nova. Allà us espero a tots els qui vulgueu reconciliar-vos amb el Senyor. Fins aviat!