Pàgines

dilluns, 16 de desembre del 2013

Advent: el camí de l'esperança

Benvolguts, continuem fent camí cap al Nadal. És un camí d'espera, però d'una espera anhelant, com la d'una mare que espera el seu fillet que està a punt d'infantar i prepara totes les coses, amb tota l'alegria i la il·lusió del seu cor. Així és l'Advent: preparar el camí del Senyor que vol venir a la nostra vida, a la teva i a la meva.

Dimecres 4 vaig anar un altre cop a la parròquia de Sant Salvador de Tarragona. En aquesta ocasió vaig visitar el col·legi de Primària i el centre de minusvàlids.

Divendres 6, festa de la Constitució vaig anar a Loreto a dinar amb els diaques permanents, que feien en recés d'Advent:
Aquí els teniu, amb les seves respectives esposes
A la tarda vaig anar a confirmar a dues de les parròquies que porta Mn. Joan Àguila com a rector: sant Miquel Arcàngel de l'Alforja i sant Pere Apòstol de Riudecols:
Els joves confirmats a Alforja...
... aquí amb els padrins...
... i aquí els de Riudecols, amb els escolans
Dissabte 7 vaig presidir al Seminari de Tarragona la reunió del Consell Diocesà de Pastoral.

Al vespre, a la capella major del Seminari, vaig presidir la Vetlla de la Immaculada, que organitza el Secretariat diocesà de vocacions amb la Delegació diocesana de joventut.

Diumenge 8, al matí, vaig presidir al missa de la Immaculada a la Catedral i, tot seguit vaig marxar a Montblanc, on havia estat convidat per l'equip rector del Seminari del Poble de Déu a fer una xerrada als joves que s'hi formen i per a gaudir d'altres activitats amb ells.

Finalment, al vespre, vaig anar a confirmar a l'altra parròquia de Mn. Joan Àguila: l'Assumpció, de les Borges del Camp:
Els joves confirmats, amb els escolanets...
... i aquí, a més, amb els padrins.
Dimecres 11 al matí, vaig estar a Barcelona, a la seu de la Facultat de Teologia de Catalunya, on es desenvolupava la primera jornada del Simposi Internacional sobre el Concili Vaticà II.

A la tarda, vaig anar a la parròquia de la Santíssima Trinitat de Tarragona, on vaig tenir una trobada amb els infants de la catequesi i els catequistes. Aquí teniu la foto:
Dijous 12 al matí vaig tenir reunió del Consell del Presbiteri a la casa de l'Arquebisbat i, després de dinar, a la Catedral, vam tenir l'acte dels Sembradors d'Estels, acte organitzat per la Delegació diocesana de Missions i on participen infants de diverses escoles. Aquí teniu més informació i fotos.

Divendres em va venir a visitar la meva germana Montserrat i uns amics i, al vespre, a l'Albi, a la parròquia de Santa Maria, vaig confirmar un grup de joves:
Dissabte 14 vàrem tenir la celebració de Nadal dels pares de mossens, seminaristes majors i menors i laics amb missió pastoral. Aquesta ha estat la VIII edició i hem visitat la segona fase de la restauració del Seminari, ara ja finalitzada, i la nova biblioteca. Després hem celebra l'eucaristia i finalment hem dinat junts, hem cantat nadales i ens hem felicitat mútuament, tot desitjant-nos un sant Nadal i un bon Any Nou. Aquí teniu alguna foto:
Donant la benvinguda als pares
Visita a la biblioteca i magnífica explicació de Mn. Manel Fuentes
Visitant la part històrica de la biblioteca
El cor "angelical" que animava les nadales després de dinar
A la tarda, després de la festa dels pares, vaig anar a confirmar a la Prioral de Sant Pere de Reus.

Per últim, al vespre, el Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral , que celebraven els seus XXV anys, em van convidar a sopar.

Ahir diumenge 15, a Reus, vaig predicar el recés d'Advent al grup de la Renovació Carismàtica i, a la tarda, he anat a confirmar a Castellvell del Camp. Aquí teniu la foto:
Els confirmats amb les catequistes i els escolans
Quan aquests peus toquin a terra, ¿encara voldran seure en aquestes cadires?
Avui dilluns tinc moltes coses, sobre les quals ja us aniré posant al corrent. De moment rebeu una salutació molt cordial i fins aviat!