Pàgines

dissabte, 1 de juny del 2013

De Pentecosta a Corpus

Benvolguts seguidors, amb una mica de retard torno a estar aquí amb vosaltres per explicar-vos més coses sobre la meva activitat. Som-hi doncs?
 
Dilluns 20 vaig presidir la jornada de formació permanent de preveres i diaques a la Selva del Camp.

A la tarda, visita pastoral a Santa Tecla de Campclar: reunió amb el Consell parroquial, amb l'equip de Càritas i amb els catequistes.
Abans de començar, una estona de pregària a l'església parroquial
 
Dues imatges de la reunió amb el Consell parroquial
Dimarts 21, com cada setmana però, a la tarda... (no ho endevinareu mai!)... visita pastoral a sant Joan Baptista de Tarragona: joves de la postconfirmació, de confirmació, els pares i els catequistes; després, els membres de Càritas i, per últim, els altres serveis parroquials: litúrgia, música, etc.

Dimecres 22 vaig participar a la reunió mensual que tenen els mossens de l'arxiprestat de Tarragona Centre. Va ser a Loreto i em vaig quedar també a dinar amb ells.

A la tarda... sí: visita pastoral a Sant Joan Baptista de Tarragona. En aquesta ocasió va ser visita a la capella de sant Nicolau de Bari, seu de la Confraria del Buen Amor. Unes fotos? Com no podia ser d'una altra manera, són gentilesa del bon amic Josep Ferrer (Foto Fer-vi).
Entrada a la capella acompanyat de Mn. Jordi Figueras
Durant el parlament del Sr. Rector 
Adreçant unes paraules als membres de la confraria reunits
Amb la junta de la confraria, amb la notable absència del president, José Manuel Núñez
L'amic Josep Ferrer, caçat "in fraganti"
Al vespre, vaig anar al Seminari Menor, on vaig celebrar l'eucaristia amb els joves i amb l'equip rector, i també hi vaig sopar amb ells.
 
Dijous 23 vaig inaugurar la visita pastoral a la parròquia de la Santíssima Trinitat visitant un grup de malalts als seus domicilis.

Divendres 24 de molt bon matí vaig marxar cap a l'aeroport del Prat per anar a recollir el P. Stefano i dos acompanyants, membres de la Comunitat del Cenacle, que finalment venen a obrir una comunitat al Mas d'en Lluc, a Cornudella de Montsant. Ha estat un desig molt anhelat i molt pregat al Senyor que finalment s'ha fet realitat. De l'aeroport els vam portar al Mas d'en Lluc per tal de veure sobre el terreny per on calia començar a treballar. Aviat es farà la inauguració de la nova casa.

A la tarda vaig anar al col·legi de La Salle de Tarragona on vaig celebrar l'eucaristia de final de curs dels alumnes de 2n de BAT, que acaben el seu itinerari formatiu al centre i l'any vinent ja entraran a la Universitat. Aquí teniu alguna foto:
Durant l'homilia
Imatge de la capella durant la celebració
Després d'aquesta celebració vaig marxar a Altafulla on vaig administrar la confirmació. Aquí teniu la foto corresponent:
Dissabte 25 va ser un dia apoteòsic: vaig participar a una romeria a Torreciudad, a la qual van participar pelegrins de Tarragona amb la Mare de Déu del Claustre, de Reus amb la Mare de Déu de Misericòrdia, de Tortosa amb la Mare de Déu de la Cinta i de Martorell amb la Mare de Déu Assumpta. En total, prop de 600 persones, un dia radiant, un paisatge d'una bellesa colpidora i una convivència fenomenal, amb una eucaristia molt emocionant, fantàsticament acompanyada pel cor dels Amics de la Catedral. Després vam anar a dinar tots junts i, en acabar, rés del rosari per l'esplanada, adoració eucarística a la basílica i benedicció solemne. Un dia certament per recordar. Si voleu llegir una bona crònica visiteu aquest enllaç que us poso aquí. I si voleu veure moltes fotos visiteu aquest altre. De totes maneres us penjo alguna foto:
Arribada dels pelegrins i salutacions
Un grup de pelegrins amb la Mare de Déu de Guinea
El P. Javier, rector del santuari
Un paisatge d'una bellesa colpidora
La Mare de Déu del Claustre portada cap a la basílica

Una imatge ben desconeguda: al Mare de Déu del Claustre amb els Pirineus com a teló de fons
Després de l'eucaristia, un molt bonic concert del cor dels Amics de la Catedral 
Un dinar magnífic, animat per unes bones jotes
Diumenge 26 vaig anar novament a la parròquia de la Santíssima Trinitat per celebrar la missa estacional i confirmar un grup de joves. Aquí us deixo unes fotos, com no, cortesia del bon amic Foto Fer-vi:
Amb els infants de primera comunió
Amb els joves confirmats

Salutacions en acabar l'eucaristia
A la tarda, festa grossa a la Catedral: ordenació presbiteral del Joan Maria Anglès i ordenació diaconal del José Antonio Fernández i del Bernard Farrell-Roberts. Si feu clic aquí podreu llegir la crònica de la celebració i veure fotos.

Dilluns 27 vaig rebre moltes visites i, a la tarda, visita pastoral a Sant Pau (infants de la catequesi, Càritas, servei de litúrgia)...


Amb els infants de la catequesi
i a Sant Josep Obrer de Torreforta (consell parroquial)...
Acollida a la porta de la parròquia de Sant Josep Obrer de Torreforta
 
Abans de la reunió, una estona de pregària a la capella del Santíssim
 
Tres imatges de la reunió amb el Consell parroquial
Dimarts 28, a més de tot allò habitual dels dimarts, a la tarda, vaig continuar amb la visita pastoral a la Santíssima Trinitat de Tarragona. En aquesta ocasió vaig visitar la Congregació de la Puríssima Sang, que celebrava junta ordinària a la seva seu. Una mostra?
Acollida de Mn. Miquel Barberà, prefecte, i de Mn. Queraltó, sotsprefecte
Salutació als membres de la junta
 
Diverses imatges de la junta ordinària de la Congregació
Signatura al llibre d'honor de la Sang
Una pregària per acabar la reunió
En sortir de la reunió una troballa: dos bons amics de la Comunitat de Sant Egidi
Dimecres 29 vaig anar al Seminari Menor perquè allí començava la reunió dels delegats de Vida Consagrada de les diòcesis amb seu a Catalunya. Vaig presidir l'eucaristia i vaig dinar amb ells.
 
A la tarda, inauguració i benedicció dels nous locals de Càritas Diocesana de Tarragona, al carrer Armanyà 16. La històrica seu de l'escola de Treball Social, de l'escola de Teologia i, darrerament, de la Fundació Vidal i Barraquer, s'ha reconvertit en la nova seu dels serveis diocesans de Càritas, als quals desitjo una fructuosa activitat i els demano un esforç de generositat davant la situació que estem vivint. Si voleu, feu clic aquí.

Dijous 30 vaig anar de visita pastoral a la parròquia de Sant Cosme i Sant Damià de Molnars: vaig celebrar l'eucaristia a la residència Santa Tecla Llevant on vaig administrar la unció als malalts.


Salutació als malalts un cop acabada la celebració
A la tarda, un altre cop a Sant Josep Obrer de Torreforta: voluntaris del casal Sant Josep, Càritas i servei de distribució d'aliments, visitar malalts, coral parroquial i visita amb sopar inclòs a les germanes Carmelites Missioneres Teresianes. Aquí teniu alguna foto:
Imatge del festival final de curs del Casal Sant Josep
Divendres 31, tot el dia a Sant Josep Obrer de Torreforta: grup de pastoral de la salut i avis del "Racó de Trobada", Filigrana, dinar amb la comunitat dels PP. Jesuïtes, visitar malalts i infants, pares i catequistes de primera comunió.

Al vespre, al santuari de Loreto, vaig administrar la confirmació. Aquí teniu alguna foto:

Espero que aviat podré penjar la foto de família.

Avui al matí he anat a l'hospital de Santa Tecla perquè hi havia una jornada de formació de Pastoral de la Salut a la qual estava convidat el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull.
Després hem dinat tots junts.

Aquesta tarda aniré a la parròquia de Santa Maria de Bonavista, també dins de la visita pastoral, per celebrar l'eucaristia i administrar la unció dels malalts.

Demà estaré a Valls, on tinc una professió solemne a les Mínimes i després confirmacions a Sant Joan de Valls.

A la tarda, a les 17.00, a la Catedral esteu convidats a participar a l'adoració eucarística fins a les 18.00, que tindrà lloc l'eucaristia i, en acabar aquesta, la processó amb el Santíssim pels carrers de la Part Alta de la ciutat. Esteu tots convidats, us espero.

Fins aviat!