Pàgines

dilluns, 11 de març del 2013

Ha arribat el dia...

Benvolguts seguidors, demà dimarts serà el gran dia: a la tarda s'iniciarà el Conclave que ha d'escollir el nou successor de Pere a la Seu de Roma. És un moment fonamental per a la vida de la nostra Església, motiu pel qual demà celebrarem la missa "a l'inici del conclave" i pregarem molt intensament perquè el Senyor ens concedeixi un Sant Pare sant i pare per a tots. Us demano que eleveu també les vostres pregàries a Déu nostre Senyor pels cardenals i per l'elegit.

Aquests dies rebo moltes visites. Com a cosa una mica més especial, dimecres 6, a la tarda-vespre, vaig anar al Seminari Menor i vaig celebrar l'eucaristia amb l'equip rector del Seminari i amb els seminaristes menors, i desprès em vaig quedar a sopar i conversar amb ells.

Com a cosa significativa també us puc dir que dijous 7, a dos quarts de vuit de la tarda, vaig anar al Palau de la Diputació de Tarragona, on tenia lloc la inauguració de l'exposició retrospectiva La història dels Armats de Torredembarra, amb motiu dels 50 anys de la seva recuperació. Una exposició molt bonica i curiosa. Aquí teniu alguna foto de l'acte:
 
 

Moment dels parlament de les autoritats presents
Dues imatges de l'exposició

Al dia següent, divendres 8, al matí vaig anar al monestir de la Immaculada de Valls, de les Monges Mínimes. Feia temps que m'havien demanat que els prediqués un recés i que els dediqués una mica de temps per poder rebre el sagrament de la Reconciliació i poder parlar una estona amb elles. Després, vaig presidir la celebració de l'eucaristia, al principi de la qual vaig beneir un quadre amb la imatge de Jesús, la Divina Misericòrdia, que ha quedat exposat a l'església per a la veneració dels fidels. Al final de la eucaristia vaig fer l'exposició amb els Santíssim Sagrament, vam resar la coroneta de la Divina Misericòrdia i vaig donar la benedicció amb el Santíssim.

Des d'aquí vaig anar directament a la Comandància de la Guàrdia Civil de Tarragona. Ja feia dies que el Tinent Coronel en cap, el Sr. Mariano Martínez, m'havia convidat a mi i a d'altres mossens a compartir amb ells un dinar. He de dir que el dinar, molt bo, va ser estrictament quaresmal. Va ser una estona molt agradable i agraeixo ben sincerament al Tinent Coronel i als seus oficials l'amabilitat que van tenir en invitar-nos i l'acolliment tan cordial que ens van oferir. Gràcies, de tot cor, a tots!

I aquest mateix dia, a la tarda-vespre, conferència quaresmal a la parròquia de sant Josep Obrer de Torreforta, dins els actes de la visita pastoral a l'arxiprestat de Tarragona Perifèria. Alguna foto? Mireu:
El P. Robert Pascual, s.j., rector, presenta el conferenciant
 
 
 
L'auditori congregat per escoltar la conferència

Abans de finalitzar, una pregària i el rés del Credo
Dissabte 9 vaig participar a la trobada d'infants de Primera Comunió dels arxiprestats de Tarragona Centre i Perifèria. Al voltant de 200 nens i nenes es van aplegar a la Catedral i van visitar per grups diversos lloc significatius com ara la capella del Santíssim de la Catedral, la capella de santa Tecla o el Palau Arquebisbal. Aquí teniu algun testimoni gràfic de la visita:
Aquí teniu un dels grups, al Pas de Ronda
Diumenge 10 vaig anar al Mas d'en Lluc amb els membres de la Comunità del Cenacolo. Esperem que tots els passos que estem donant arribin a bon termini i s'hi puguin establir ben aviat.

Avui dilluns 11 ha estat un dia de moltes visites. Però aviat vindran esdeveniments que ens faran moure una mica, ja veureu. Us seguiré informant. Fins aviat!