Pàgines

dijous, 17 de gener del 2013

Els primers dies d'aquest 2013

Benvolguts (i pacients!) seguidors, amb una mica de retard us poso al corrent de seguida de les meves anades i vingudes.

Tal i com us deia al meu darrer post, el dimarts 1 de gener vaig presidir la missa conventual a la Catedral, amb motiu de la solemnitat de Santa Maria, Mare de Déu. Després de dinar, a la tarda, vaig marxar d'exercicis espirituals, i m'hi vaig estar fins el dia 6 al matí.

El dia 6, solemnitat de l'Epifania, vaig celebrar l'eucaristia a la Catedral. Abans però, vaig mirar si els Reis m'havien deixat alguna coseta...

Dilluns 7 vaig rebre visites i vaig dinar amb el meu germà Joan. A la tarda vam marxar junts a Pamplona, on vam estar també fins al vespre de dimarts 8, que vam tornar a Tarragona.

Dimecres 10 vaig tenir visites i, a la tarda, una sessió de treball amb els directors i capellans de les escoles diocesanes que va tractar del tema de la nova evangelització a les escoles cristianes. El P. Francesc Riu, salesià, ens va fer una bona xerrada al respecte. Si voleu una mica més d'informació feu clic aquí.

Després, al Seminari, vaig participar a l'acte d'homenatge a un bon amic, l'Antoni Vives, ex degà del Col·legi d'Advocats, que va rebre la Creu de Sant Raimon de Penyafort. Enhorabona, Antoni!

Divendres 11, moltes visites i, al vespre, anar a veure un pessebre molt maco i confirmacions a la parròquia de Santa Maria de Solivella. Aquí teniu les fotos:
Dues imatges del pessebre d'aquesta família
Pessebre amb fleca (n'hi ha coques i tot!)...
... i botiga de fils!

La foto dels joves confirmats
Dissabte 12, a les 7 del matí marxava amb avió cap a Mallorca. Allí, al matí va tenir lloc la cerimònia de presa de possessió de Mons. Xavier Salinas com a nou bisbe. Una cerimònia molt solemne i bonica i després dinar festiu. A la tarda tornava a agafar l'avió de tornada. Aquí teniu alguna foto i una mica de crònica.

Diumenge 13 al matí, a la Catedral, celebració de l'eucaristia de la festa del Baptisme del Senyor amb confirmacions a un grup d'adults. Aquí teniu la foto:



Immediatament després, vam agafar el cotxe i vaig marxar cap a Maspujols, on vaig fer visita pastoral: missa estacional amb confirmacions i dinar popular al Casal. Una festa! Aquí teniu algunes fotos:
Rebuda a la porta de l'església
Saludant els presents a l'església
Durant la missa estacional
Els joves confirmats
Després de la missa, cap a l'ajuntament
Contemplant el pessebre de l'Ajuntament, molt maco
Conversant amb les autoritats a l'Ajuntament
Els artistes i l'obra d'art!
Mn. Jordi Sànchez presentant la rifa...
Unes paraules al final del magnífic dinar
Dilluns 14 li va tocar el torn a la parròquia de sant Llorenç de Botarell. Vaig anar a l'escola i després a l'ajuntament. Tinc molt poques fotos, però us penjo alguna:
Conversant amb Mn. Pasqual Gasol, rector
Amb un dels col·laboradors parroquials
Dimarts 15 vaig haver d'anar a celebrar les exèquies d'un altre prevere, el P. Gonzalo de Nicolás, que treballava a la parròquia de Cunit i a la tinença de l'Assumpció de Segur de Calafell. Que reposi en la pau de Crist!

Al vespre, al Seminari, vaig participar a la inauguració d'una exposició organitzada per la fundació pontifícia Ajuda a l'Església Necessitada. Feu clic aquí per llegir una bona crònica i veure alguna foto.

Dimecres 16 vaig estar a Madrid, a la Conferència Episcopal Espanyola, amb alguns membres de la comissió diocesana per a les beatificacions on vam tenir una sessió de treball i organització.

Com veieu, no para l'activitat i encara n'hi haurà més. Hi ha molta feina a fer. ¿No es vol apuntar algú de vosaltres, joves, que seguiu aquest blog? Fins aviat!