Pàgines

dilluns, 10 d’octubre del 2011

Molts viatges!

Comencem! Dijous 6 d'octubre vaig estar a Barcelona: al matí, inauguració del curs acadèmic a la Facultat de Teologia de Catalunya i la Facultat de Filosofia de Catalunya (podeu veure una breu crònica aquí).
Després, a la tarda, reunió n. 200 de la Conferència Episcopal Tarraconense. Com sempre, després es publica un breu comunicat que podeu llegir aquí.

Al vespre, al Seminari Interdiocesà de Barcelona, vam fer també la inauguració del nou curs: vam celebrar les vespres solemnes i vam compartir el sopar: bisbes, seminaristes i equip rector. És sempre una bonica oportunitat de compartir i conviure.

Divendres 7, festa de la Mare de Déu del Roser, a Valls, vaig continuar amb la visita pastoral a la parròquia de Sant Joan Baptista. Vaig celebrar l'eucaristia a la residència d'avis de l'Alt Camp i vaig poder saludar molts dels residents a més de tenir una reunió informal amb l'equip directiu, el personal de servei i els representants dels residents. Us deixo penjada alguna foto:
A la sortida de la capella vaig saludar tots els participants
A la Biblioteca va tenir lloc aquesta curiosa trobada
L'altre cantó de la taula...
Quan vinc a aquestes residències m'embarga una emoció molt especial. Sempre intentaré fer entendre a tothom que els avis són un tresor, són la veritable memòria col·lectiva de la nostra societat. Però també ho intentaré sempre vers ells mateixos, per a què també ells tinguin la suficient autoestima que moltes vegades els manca: no em canso de dir-los que, tot i les seves malalties i febleses, em recolzo molt en ells i els demano constantment les seves pregàries, que encara poden fer molt de bé i que també són un tresor per a l'Església. Gràcies a la Maria José, la directora, i a tot el seu equip per l'acolliment i el tracte ple d'afecte que m'heu donat.
El moment del comiat i dels agraïments
A la tarda, també a Valls, vaig visitar uns quants domicilis per tal de portar la Comunió als malalts, majoritàriament avis, que, a causa de llur edat o malaltia, ja no poden gairebé sortir de casa. M'agradaria que poguéssiu veure les cares d'emoció d'aquestes persones en rebre la visita i rebre a Jesús sagramentat! De vegades no poden ni expressar el seu agraïment i emoció amb paraules, però ho fan amb els seus ulls i, de vegades, amb les seves llàgrimes. Gràcies a les famílies que cuideu a casa els vostres avis!

Després vaig tornar a la parròquia i, de camí, vaig visitar la capella de la Mare de Déu del Roser, molt boniqueta:
Vista general de l'interior
Detall de l'enrajolat de les parets
Detall del retaule de la Mare de Déu del Roser
 Després vaig visitar els grups que fan la catequesi i vaig estar una estoneta amb cadascun d'ells. Són maquíssims i les catequistes, un cel!
Al vespre vaig anar a Reus: el missioner laic Ramon Bosch, que exerceix el seu ministeri a Quetzal (Guatemala) va rebre el premi Memorial per la Pau 2011 que atorga l'Associació Josep Vidal Llecha. Moltes felicitats, Ramon. És un premi ben merescut. Un parell de fotos:
Taula de presidència de l'acte
Moment del lliurament del premi
El Ramon, durant l'exposició que va realitzar
Dissabte 8, una festassa a la Seu d'Urgell: la beatificació d'Anna Maria Janer, fundadora de les Filles de la Sagrada Família d'Urgell. Una missa multitudinària, molt emotiva. Tant de bo que serveixi per a donar a conèixer el carisma d'aquesta dona extraordinària, que enamorada de Jesucrist, va saber correspondre a l'amor que d'ell rebia amb una dedicació incansable i absoluta als malalts. Podeu veure una ressenya molt completa aquí.

En tornar de la Seu d'Urgell, cap a Cambrils, a la parròquia de Sant Pere, per donar-ne possessió al nou rector, Mn. Josep Maria Font Solé. Una celebració molt festiva i amb l'església plena. Gràcies per l'acolliment que n'heu fet al nou rector.

Dintre de la visita pastoral a l'arxiprestat de l'Alt Camp, ahir diumenge es va celebrar a Alcover la festa de la Mare de Déu del Remei, a la seva ermita, amb una solemne eucaristia i amb els santuari ple de gom a gom. Hem beneit les coques, hem venerat la imatge de la Mare de Déu i he pogut saludar tots els assistents. Alguna foto?
Aquí estic oferint a besar la medalla de la Mare de Déu
Fins i tot els més petitons van venerar la Mare de Déu
Abans de marxar, he signat al llibre d'honor
Per últim, a la tarda, a la parròquia de l'Assumpció del Pla de Santa Maria, n'he donat possessió al nou rector, Mn. Antoni Pérez de Mendiguren i Cros. Ha estat una celebració molt emotiva, amb molts concelebrants i amb participació de fidels vinguts de moltes parròquies, totes aquelles que n'ha servit en les seves diferents destinacions pastorals, i de familiars que l'han volgut acompanyar en aquests moments.

Al final de la celebració, després de saludar tothom, encara ens restaven forces per pujar al campanar:
Mireu quins valents van pujar al campanar amb mi!
L'ocasió ho mereixia, era la primera vegada que pujaven. I vam tocar les campanes!
Fins aviat!