Pàgines

diumenge, 25 d’octubre del 2015

Setmana del 19 al 25 d'octubre

Benvolguts, ens estem empassant ja gairebé tot el mes d'octubre. Amb aquest ambient de tardor, quan ja es veuen paradetes de castanyes amb els seus fumejants fogars pels carrers i ens acostem a la festa de Tots Sants, us vull animar a plantar cara a les importacions estranyes a la nostra cultura i tradició. Fer la castanyada i menjar panellets és una bonica i familiar tradició de casa nostra, però Halloween és una tradició pagana que no té res a veure ni amb la fe cristiana, ni amb la nostra cultura ni amb les nostres tradicions. Nosaltres no creiem en bruixes, ni en morts vivents. Aquesta tradició no és cristiana i considero que no ens aporta cap element positiu.

Dit això, passo a desgranar-vos les meves activitats durant la setmana:

Dilluns 19 vam tenir jornada de formació permanent a la Casa Diocesana d'Exercicis de la Selva del Camp.

Dimarts 20 vaig tenir moltes visites i, a la tarda, al Seminari, una bonica trobada amb els equips de pastoral de les escoles confessionals de l'arxidiòcesi, organitzada per la Delegació Diocesana de Pastoral de Joventut. Aquí teniu la notícia.

Dimecres 21 més visites i, a la tarda, a l'Antiga Audiència, conferència i inauguració d'una exposició commemorativa del 50è aniversari de Càritas Diocesana de Tarragona. Aquí teniu més informació i fotos de l'acte.

Dijous 22, a més de visites, a la tarda vaig presidir l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2015-2016 de l'INSAF. Vam començar a la capella major del Seminari i després, a la sala d'actes, va tenir lloc l'acte acadèmic, molt lluït. Feu clic aquí per més informació.

Divendres 23 vaig provar de caçar algun bolet, però no hi va haver sort. A la tarda, al Seminari Menor, vaig tenir una trobada festiva amb motiu de l'inici de curs amb els seminaristes majors i menors de l'arxidiòcesi i ambdós equips rectors. Finalment, al vespre, també al Seminari, vaig participar al sopar solidari organitzat pel Rotary Club de Tarragona.

Dissabte 24 a la tarda, vaig anar a confirmar als Pallaresos. I al vespre, a Sant Bernat Calbó de Reus. De moment no tinc foto.

Diumenge 25 al matí, missa a Arbeca, al final de la qual vaig fer la benedicció i l'enviament d'una nova laica amb missió pastoral, la Concepció Motlló. Mireu:
La Concepció (al centre) amb tota la família, els mossens i la Rosa Maria Sánchez
A continuació, a Belianes, confirmacions.
Els joves, els mossens i les catequistes
Després vaig participar al dinar de germanor organitzat amb motiu del comiat de la Rosa M. Sánchez com a laica amb missió pastoral d'aquestes parròquies de l'arxiprestat d'Urgell-Garrigues. A partir d'ara la podreu trobar fent el seu servei pastoral a les parròquies de l'arxiprestat del Baix Camp, sobretot a Botarell, Vilanova d'Escornalbou i l'Arbocet. Una foto:
Parlament final després del dinar de germanor
Gràcies a tots els qui heu preparat aquest comiat tan emotiu i també a l'Orfeó Belianenc, que ens ha animat el cant a les confirmacions i ens ha amenitzat el dinar. Moltes gràcies!

Abans d'acabar us vull demanar que pregueu pels nostres germans cristians d'Orient, especialment pels de Terra Santa, que s'ho estan passant ben malament.
Fins aviat!