Pàgines

dilluns, 12 d’octubre del 2015

Estem al Mes del Rosari

Benvolguts, com que aquest mes se celebra la festa de la Mare de Déu del Roser —precisament ha estat aquesta setmana passada, el proppassat dia 7— el mes d'octubre és conegut com el mes del Rosari, una devoció que, sense ser obligatòria per als fidels, jo us recomano vivament perquè ens ajuda a contemplar els misteris de la nostra salvació, portats a terme per Jesucrist, de la mà de Maria, la nostra Mare. A més es pot resar en qualsevol moment, sol o en companyia, fins i tot durant les nostres ocupacions diàries. Ara, el que jo recomano per sobre de tot és resar-lo en família: d'això en vaig tenir un molt bon testimoni a casa meva: el meu pare ens aplegava a tots, la meva mare i els altres germans, i fèiem el rosari tots junts. La meva mare, mentrestant, cosia.

Dilluns 5 al matí vaig anar a la parròquia de Sant Pau, d'aquí de Tarragona, on vaig presidir la missa pels difunts del Cos Nacional de Policia, que celebraven la seva festa patronal (els Sants Àngels Custodis).

A la tarda, a Alforja, el seu poble natal, vaig celebrar la missa exequial per Mn. Josep Asens, rodejat de tots els seus familiars i amics, amb l'església plena de fidels. Que reposi en la pau de Crist.

Dimarts 6, reunions a dojo, entre d'altres la del Consell episcopal. A la tarda, vaig anar a Sant Antoni de Pàdua a confessar.

Dimecres 7, festa de la Mare de Déu del Roser he tingut visites i he anat a Barcelona. A la tarda, més visites.

Dijous 8 moltes, moltes reunions i un sopar al vespre del qual vaig tornar tardíssim.

Divendres 9 va ser un dia una mica diferent perquè van venir a visitar el palau dos grups d'alumnes de 1r d'ESO del Col·legi Sant Pau de Tarragona. Els vaig acollir i els vaig acompanyar en la visita a les dependències més singulars de l'edifici. Aquí teniu els resultats d'aquesta visita:

Foto del primer grup al Saló del Tron
Unes quantes explicacions
A la capella
El segon grup al claustre
El segon grup al Saló del Tron
Foto del segon grup...
...que també va visitar la capella
A la torre de l'Arquebisbe

Al meu despatx oficial
El segon grup a les escales de palau
Després vaig anar a Montblanc, al santuari de la Mare de Déu de la Serra, on vaig dinar i vaig fer una xerrada als participants a l'escola de formació.

A la tarda, ja gairebé vespre, vaig anar a confirmar a la parròquia de Vilallonga del Camp. Aquí teniu les fotos:
Els joves confirmats
I aquí amb els padrins i catequistes
Dissabte 10 vaig anar a Cornudella de Montsant. Pel camí, mentre anava de viatge, em va arribar la notícia de la mort d'un altre mossèn, en aquest cas Mn. Delfí Palau, de 93 anys i 68 anys de sacerdoci. Va estar més de 30 anys com a missioner entre Xile i Veneçuela. Estimat per tots els qui el coneixien, sempre ens regalava el seu somriure franc i la seva bonhomia. Els seus darrers anys han estat una prova dura per ell i els seus familiars, que sempre l'han acompanyat i l'han cuidat, gràcies!!! Que reposi en la pau de Crist.
Doncs bé, com us explicava vaig anar a Cornudella per fer la benedicció de la capella de la Mare de Déu del Pilar després de la seva restauració a fons. És una capella molt bonica i la seva història no es queda enrere. Parlar d'aquesta capella és parlar de Mn. Ramon Robert Aragonès, les restes del qual reposen al presbiteri. Era un mossèn que va estimar molt i va ser molt estimat. Vaig celebrar-hi l'eucaristia i vaig fer la benedicció de la capella, que estava plena de gom a gom. Gràcies a tots els qui han col·laborat en la seva restauració i conservació. Les fotos:
Durant l'homilia de la missa
Vista de l'interior de la capella
La capella des de l'exterior
Al vespre vaig anar a confirmar a la parròquia de Santa Coloma de Queralt. De moment no tinc foto.

Diumenge al matí vaig anar a confirmar a la parròquia de la Mare de Déu del Lledó de Valls un nombrós grup de joves. Aquí teniu les fotos, cortesia del bon amic Sergi Masip (Masip Fotografia, de Valls, gràcies!!!):
Durant l'homilia
L'església plena de gom a gom
I aquí tots els qui es van voler posar a la foto
A primera hora de la tarda, a la parròquia de sant Joan Baptista de Tarragona vaig celebrar la missa exequial per Mn. Delfí Palau.
I a mitja tarda, a la Catedral, vaig celebrar l'eucaristia durant la qual vaig ordenar de prevere Mn. Borja Martín. Una cerimònia molt bonica i emotiva. Aquí teniu les fotos:
Avui, dilluns 12, festa de la Mare de Déu del Pilar, a migdia he celebrat la missa a la Catedral per a tots els aragonesos que s'hi han volgut aplegar per fer l'ofrena floral i participar de la festa i que han omplert la Catedral de gom a gom.
Al final de la missa, al moment de venerar la imatge
Fins aviat!