Pàgines

dimecres, 17 de setembre del 2014

Ja ha començat el curs

Benvolguts, reprenc el relat de les meves darreres activitats tenint com a fons el soroll dels patis del col·legi Sant Pau, plens de la mainada que tot just acaba de començar el curs. Quin descans pels pares! Quin maldecap pels mestres!

Dissabte 6 al matí vaig anar a Valls, a la parròquia de la Mare de Déu del Lledó, que està encomanada als PP. Claretians, per tal d'ordenar de prevere a un claretià fill de Valls, Joan Bové Duran. L'església parroquial estava plena de gom a gom i va assistir una trentena de PP. Claretians, entre ells el P. Provincial de Catalunya, Màxim Muñoz, i el P. Provincial de Santiago, P. Luís de las Heras, de que van concelebrar aquesta emotiva eucaristia. Feu clic aquí per veure la notícia. Us deixo també una foto:
El P. Màxim Muñoz, el P. Joan Bové i el P. de las Heras.
Diumenge 7 al matí vaig anar a la Residència d'Avis Jaume I de l'Espluga de Francolí, on vaig saludar la directora i vaig celebrar l'eucaristia per als residents. Moltes gràcies a tot l'equip de voluntaris visitadors de la residència per la vostra feina. Aquí els teniu al final de la missa:
Els voluntaris visitadors de la residència
A continuació, vaig anar a Vimbodí, on se celebraven les festes quinquennals en honor de la Mare de Déu dels Torrents. A dos quarts d'una, amb l'església parroquial també plena de gom a gom, vaig celebrar la solemne eucaristia i, en acabar, vam besar la medalla de la Mare de Déu. Després tots els mossens vam anar a dinar junts.

A la tarda vaig anar a Cunit per celebrar l'eucaristia a la qual va prendre possessió com a nou rector de la parròquia Mn. Enric Mateu.

Dilluns 8 vaig anar a l'Albà (Aiguamúrcia), on va fer professió temporal com a ermitana la Gna. Sión-María.

Dimarts 9 vaig anar a Solivella per tal de presidir la processó de la festa del Sagrat Cor, que és una festa votada molt bonica:
Imatges dels carrers guarnits abans de la processó
Una de les escenes bíbliques, molt relaxats abans de passar la processó
Més carrers guarnits
Saludant alguns fidels
L'altaret de la Plaça de la Creu
Adoració en un dels altarets
Benedicció amb el Santíssim Sagrament
Divendres 12 vaig anar al monestir de Vallbona de les Monges, on vaig participar a la reunió arxiprestal de mossens i laica amb missió pastoral, per tal de preparar la visita pastoral a l'arxiprestat, que tindrà lloc, si Déu ho vol, a partir del gener del 2015.

Dissabte 13 a la tarda-vespre vaig celebrar l'eucaristia a l'ermita de la Mare de Déu de la Salut, a Tarragona. Després vaig presidir el rosari de torxes i vam besar la medalla de la Mare de Déu.

Diumenge 14, festa de l'Exaltació de la Santa Creu, vaig anar a Tarrés, a l'ermita de la Santa Creu, convidat per la Comunitat de Jesús, que celebrava el seu 38è aplec de la Santa Creu. Hi vaig celebrar l'eucaristia, vam ballar sardanes i vam dinar tots junts. Unes fotos? Mireu:
Un cartell d'avís molt interessant
L'ermita des de fora
L'ermita per dins
La vivenda de l'ermità
Tarrés vist des de l'ermita
Salutacions en arribar als presents
Durant la missa
La banda-cobla que amenitzava tocant sardanes
Hora de dinar!
A la tarda del diumenge, una celebració d'aquelles que no voldria fer mai: a l'església de la Mare de Déu del Carme de Tarragona, eucaristia de comiat dels PP. Carmelites Descalços, que després de gairebé cinc segles de presència, han de tancar portes. Pregueu per les vocacions! Aquí teniu la ressenya d'aquesta trista notícia.

Dilluns 15 tocava formació permanent de preveres i diaques a la Casa d'Exercicis de la Selva del Camp, la primera sessió del nou curs, amb molta assistència de mossens. La importància del tema ho requeria!

Al vespre, també vaig fer la "inauguració" de curs al Seminari Menor de Tarragona amb la celebració de l'eucaristia i compartint amb ells el sopar. he de dir que tenim una nova incorporació: Marian Ilie Bora, de família romanesa, que ve de la parròquia de Sant Julià de l'Arboç. Benvingut!

Ahir dimarts vaig tenir Consell episcopal i vaig signar els nous nomenaments. Els podeu veure aquí.

A la tarda, al Seminari, he tingut una reunió amb els directius de l'INSAF i amb els equips directius de les escoles religioses de l'arxidiòcesi.

Finalment, al Caixaforum de Tarragona, he assistit a l'acte d'inauguració d'una magnífica exposició anomenada Els objectes parlen, organitzada a partir d'obres d'art cedides entre d'altres pel Museo del Prado. Val la pena visitar-la.

El proper divendres, dia 19, farà 10 anys de la meva consagració episcopal i presa de possessió de l'Arxidiòcesi de Tarragona: us demano una pregaria.  

Fins aquí el recull. Com diuen a les pel·lícules, continuarà. Fins aviat.