Pàgines

dimarts, 6 de maig del 2014

Camí de Emaús...

Benvolguts, el camí de la Pasqua queda molt ben reflectit en l'experiència dels deixebles que feien camí cap a Emaús: no havien entès res, esperaven una altra cosa, i tornen decebuts cap al seu poble. Jesús se'ls presenta pel camí, els explica el sentit de les escriptures, els seus cors s'abrusen, però no el reconeixen. Només quan l'acullen a casa i ell els parteix el pa cau el vel dels seus ulls. Jesús desapareix. Cleofàs i l'altre deixeble (potser tu, potser jo) es troben altre cop sols, cara a cara: era Ell! "Què fem aquí plantats? Anem de seguida a comunicar-ho als altres!" I això que ja era tard, potser gairebé de nit, i que podien trobar tancades les portes de la ciutat. Tant se val, van córrer per anunciar als altres que és viu. Aquesta és l'actitud del cristià a partir de Pasqua: l'hem trobat? Correm, doncs, per anunciar als altres que és viu!

Dissabte 26 al matí vaig presidir al Seminari la reunió del Consell Diocesà de Pastoral.

A la tarda vaig marxar cap a Montserrat. Allí els monjos de la comunitat benedictina em van acollir com sempre, amb molt d'afecte i hospitalitat. Vaig participar a les vespres solemnes i, en acabar, vaig participar a la inauguració d'una exposició sobre el bisbe Joan Carrera (aquí teniu més informació). Després vaig sopar amb la comunitat de monjos i al vespre vaig presidir la solemne eucaristia de la Vetlla de la Mare de Déu de Montserrat, responent d'aquesta manera a l'amable invitació del P. Abat, la qual agraeixo de tot cor, així com les atencions que em van dispensar tot el temps que vaig estar allí amb ells. Com sempre, vam acabar a les tantes de la nit, però molt content. A més vaig tenir el goig de veure-hi alguns dels meus germans, que també havien vingut, i amb ells vaig anar al final de la vetlla a prendre una mica de coca amb xocolata calenta. Si algú vol sentir la redifusió de la meva homilia, ho podeu fer en www.montserratcomunicacio.cat (feu clic aquí).

Diumenge 27 vaig presidir a la Catedral la missa solemne del II Diumenge de Pasqua, festa de la Divina Misericòrdia, amb molta participació de fidels devots d'aquesta advocació i de santa Faustina Kowalska.

A continuació vaig marxar a Guissona, on vaig batejar el meu renebot n. 68, l'Ot.

Dilluns 28 vaig tenir diverses visites i dimarts 29 l'acostumada reunió del Consell Episcopal. Però aquesta vegada, després de dinar vaig marxar cap a l'aeroport de Barcelona per tal de viatjar a Vigo, on vaig estar dimecres 30 i dijous 1 de maig. El bisbe de la diòcesi de Tui-Vigo, Mons. Luis Quinteiro Fiuza, m'havia convidat a pronunciar dues conferències, petició a la qual vaig accedir amb molt de gust. En aquests dies, a més de pronunciar les dues conferències he tingut temps de visitar diferents llocs i, sobretot, d'anar a Santiago de Compostela, on vaig fer l'abraçada al meu sant patró i vaig pregar per tots vosaltres. Finalment, al vespre del dijous 1 de maig tornava cap a Tarragona novament.

Divendres 2 al matí vaig tenir moltes visites i a la tarda, a la parròquia de sant Ramon de Penyafort de Masllorenç, vaig celebrar l'eucaristia i vaig confirmar un grupet de joves. Aquí els teniu:
Els jovenets amb les seves catequistes
Dissabte 2 vaig anar a confirmar a la parròquia de Santa Maria de Sarral. Aquí eren 8 nois:
Diumenge 4, dia de la mare (felicitats a totes les mares!) va ser un dia força mogudet. Al matí, confirmacions a la parròquia de Santa Maria de la Bisbal del Penedès:
Els joves confirmats, amb els catequistes
I aquí amb els escolans, molt eficaços i formals!
A continuació Mn. Joan M. Anglès, el rector, em va convidar a dinar a la rectoria amb les catequistes:
Saludant les que estaven a la cuina
Durant el dinar
A la tarda, vaig anar a confirmar a la parròquia de l'Assumpció d'Alcover:
I després, al vespre, vaig anar a Valls. Allí, al barri dels Pisos de Clols, tenia lloc la celebració dels 50 anys del lliurament dels primers pisos que van formar aquell barri. Allí es va construir també una capella dedicada al Sagrat Cor. Allí doncs, vam celebrar l'eucaristia i després vam fer processó amb la imatge del Sagrat Cor pels carrers del barri. De moment no tinc fotos d'aquest acte.

Dilluns 5 al matí, al meu despatx, hem tingut la signatura del conveni entre l'AHAT i l'Ajuntament de Tarrés per a la digitalització del fons documental de l'arxiu parroquial.
Els membres de l'Ajuntament de Tarrès i els de l'AHAT
Moment de la signatura del conveni
Agraïment al Sr. Alcalde
Més tard, a migdia, a la sala de graus del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili, vaig participar a l'acte de presentació de la pàgina web de l'Arxiu Històric de l'Hospital de Sant Pau i Santa Tecla de Tarragona.
Taula de presidència
Detall dels assistents
Durant la presentació del web
Això i, a més, visites.

Avui dimarts he tingut reunió del Consell del Presbiteri i, a la tarda, aniré a sant Antoni de Pàdua a confessar. Finalment, al vespre, aniré al Seminari Menor per celebrar l'eucaristia amb els joves i amb l'equip rector i em quedaré a sopar amb ells.

Acabo aquí el recull d'activitats més recents, no sense demanar-vos que pregueu (i molt) per les vocacions i per les meves intencions. Jo prego per tots vosaltres cada dia. Fins aviat!