Pàgines

dijous, 10 d’abril del 2014

A les portes de la Setmana Santa

Benvolguts, faig aquest nou lliurament de les meves activitats una mica més tard del que és habitual degut a que aquest cap de setmana, com podreu veure, ha estat una mica intens. Així doncs, mans a l'obra!

Dilluns 31 de març vaig anar a Vila-seca, per continuar amb la visita pastoral a la parròquia de sant Esteve: visita als malalts i portar-los la comunió als seus domicilis i visita a l'ajuntament, on em van acollir molt bé. Després vaig anar a la rectoria, on vaig dinar amb la Fraternitat de Natzaret. A la tarda vaig tenir reunió amb els infants de primera comunió de La Pineda i després a Vila-seca.
Arribada a l'ajuntament i acollida per part del Sr. Alcalde
Salutació a la corporació municipal
Signatura al llibre d'honor
El Sr. Alcalde em fa obsequi d'un llibre
Amb tota la corporació municipal
Una bona estona d'animada conversa, molt interessant
Contemplant el quadre històric dels alcaldes de la vila
Amb els infants de primera comunió i la catequista a La Pineda
I després a Vila-seca
Al vespre, al Seminari, vaig presidir l'acte de presentació dels fascicles dedicats a la Setmana Santa que publica el Diari de Tarragona. Aquí trobareu més informació.

Dimecres tornava a Vila-seca: a la rectoria reunió i dinar amb preveres i les laiques amb missió pastoral de l'arxiprestat. A la tarda, vam continuar visitant malalts. Després vaig tenir una reunió amb els infants de catequesi de segon curs de primera comunió i finalment vaig tenir assemblea amb els col·laboradors parroquials.
Durant la reunió amb els preveres i laica amb missió pastoral
Durant el dinar a Ca la Rosa
Amb els infants de primera comunió
Durant l'assemblea amb els col·laboradors parroquials
Dijous a la tarda, al Seminari, vaig presidir la presentació de l'estudi de recerca sobre l'acció social de les entitats de l'Església. Aquí teniu més informació.

Divendres, més visita pastoral a Vila-seca: he anat a l'escola Sant Bernat Calbó; després he visitat la comunitat de Germanes de la Caritat de Santa Anna, que també em van convidar a dinar amb elles. Després vaig anar a la residència de gent gran, on vaig celebrar la missa. Per últim, al vespre, missa amb confirmacions a la parròquia de sant Esteve.
Arribada a la residència amb Mn. Jordi Vila
Salutació al Sr. Alcalde
Salutació a la Regidora de Benestar Social...
a la Directora del centre...
i al personal de consergeria
El personal que hi treballa
La Sua, que també hi treballa!
Tres imatge durant l'eucaristia
Amb alguns residents i familiars
Els joves que es confirmaven
Durant la missa de la confirmació
Dissabte 5 al matí, molt de matí, cap a Vic, per tal de participar a la VIII trobada de professors de religió catòlica de Catalunya. Aquí teniu més informació i fotos.

Després de dinar, cap a Tarragona de tornada, perquè a l'església parroquial de sant Pere del Serrallo vaig presidir l'eucaristia, el via crucis i la processó, organitzats pel Gremi de Marejants i la Confraria de Pescadors:
Amb els infants a la sagristia
Durant el Via Crucis
Inici de la processó: els Armats al capdavant
El pas del Sant Sopar (Gremi de Marejants)
El pas de la Presa de Jesús (Confraria de Pescadors)
Incorporació del Sant Crist i de la presidència a la processó
El pas del Trasllat al Sepulcre (Gremi de Marejants)
Desfilada pels carrers del Serrallo, ja gairebé de nit
Sant Sopar
Pas de la Presa de Jesús
La Cohort Romana precedint el Sant Crist
El Sant Crist
Trasllat al Sepulcre
I l'acte final a la plaça
Diumenge 6 vaig tenir al matí la missa a l'església de Sant Llorenç, del Gremi de Pagesos, en sufragi per tots els membres traspassats el darrer any i durant la qual vaig beneir la restauració del reliquiari de Sant Llàtzer que la confraria custodia des de fa segles.

A continuació, a Vilabella, vaig dinar amb els participants al XXVII aplec de cristians de l'Alt Camp. Després de dinar vam anar a fer una visita a l'ermita de Loreto de Bràfim. I finalment la missa solemne al santuari de Montserrat de Montferri. Espero que aviat m'arribarà alguna foto.

Finalment, al vespre, vaig anar novament a la parròquia de la Immaculada Concepció de Reus per celebrar l'eucaristia, en el curs de la qual un altre membre de les Comunitats Neocatecumenals va fer la Redditio Symboli, la professió de fe pública.

Dilluns 7 a la tarda, als cinemes OCINE de Les Gavarres, a Tarragona, vam tenir la presentació del documental en 3D Jo Crec, molt maco i interessant. Aquí teniu més informació i alguna foto.

Ahir dimecres vaig anar a la parròquia de Sant Salvador de Tarragona perquè, a la tarda, va tenir lloc la inauguració del Servei de Distribució d'Aliments (SDA) de la Càritas parroquial. Aquí teniu alguna foto:
Arribada i salutacions
Amb la Fina (responsable del projecte) i el seu marit
Arriba el Francesc Roig, director de Càritas Diocesana
Amb el Jordi Borràs, director de la Càritas Interparroquial
Vam començar amb una pregària...
i després els parlaments: la Fina...
el Jordi Borràs...
el Francesc Roig...
i jo!
I Mn. Banús, rector de la parròquia
Diferents imatges de l'interior del SDA
Ja us explicaré més coses. Fins aviat!