Pàgines

diumenge, 11 de març del 2012

Una setmana tranquil·la...

Benvolguts, aquí estem novament, per explicar com ha anat la setmana.

Comencem pel dilluns 5: va ser un dia relativament tranquil. Vaig tenir una visita protocol·lària, la del nou Subdelegat del Govern Central, el Sr. Jordi Sierra Viu.
Al meu despatx oficial amb el nou Subdelegat del Govern
A la tarda vaig anar a Barcelona, a la Facultat de Teologia de Catalunya,  on em tocava presidir un tribunal acadèmic.

Dimarts dia 6, com sempre: Consell Episcopal, confessar a sant Antoni, etc.

Dimecres 7 em va venir a veure Mn. Ignasi Olivé, el rector de Sant Bernat Calbó de Reus, que acompanyava el P. Marcus, un prevere del Brasil que ha vingut a la nostra diòcesi per a donar un cop de mà i, de camí, prosseguir amb els seus estudis a Barcelona. Espero que ens serà una ajuda molt valuosa. A la tarda vaig haver d'anar al dentista.

Dijous 8 vaig tenir al matí reunió del Consell del Presbiteri i després moltes visites, entre d'altres, ja al vespre, la del Subdirector general de Patrimoni del Ministeri de Cultura, el qual venia acompanyat pel Director general de patrimoni cultural de la Generalitat, el Sr. Joan Pluma, i un grup de més de 50 persones, entre les quals els directors generals de patrimoni de les diferents comunitats autònomes de l'Estat Espanyol, que havien vingut a la nostra ciutat per visitar el conjunt romà de Tarragona, Patrimoni Mundial de la Humanitat. Els vaig acompanyar durant la seva visita a la Catedral i al Palau Arquebisbal, on van pujar a la Torre de l'Arquebisbe. Aquí teniu dos fotos de la visita:
Durant la visita a la Catedral
Foto de família a la Sala del Tron de la casa de l'Arquebisbat
 Divendres dia 9 vaig anar a Balaguer, per tal de celebrar amb el meu germà, Mn. Joan Pujol, el seu 69è natalici. Per molts anys, Joan! A la tarda, a la parròquia de Sant Salvador de Tarragona vaig pronunciar una conferència quaresmal del cicle que organitza cada any l'arxiprestat de Tarragona Perifèria. Us penjo també alguna foto:
Durant la conferència
Un altre moment de la conferència
Dissabte 10 va passar la marabunta per la casa de l'Arquebisbat:
Al Pla de la Seu
La marabunta asseguda davant la Catedral
Arribada a Palau dels grups
A les 10 del matí tots els infants de segon curs de catequesi de Primera Comunió dels dos arxiprestats de Tarragona —uns 300— es van aplegar amb pares, catequistes i mossens, al Pla de la Seu. Des d'allà, després que la Maite Muñoz els va fer una explicació molt bona de la iconografia de la façana de la Catedral, es van dividir en quatre grups i van anar visitant per torns la Capella del Santíssim de la Catedral, el Claustre, la Capella del Palau Arquebisbal i la Capella de Sant Pau del Seminari. Va ser un matí molt mogut i molt emotiu, que es va acabar al Centre Tarraconense "el Seminari", tots reunits al claustre de sant Pau fent una pregària. Unes fotos? Mireu, mireu:
Aquí els teniu, a la Capella de Palau
A la Sala del Tron, responent preguntes que em feien
Fianlment, al Claustre de Sant Pau per fer la pregària final
Després vaig dinar a la meva residència amb el rector del Seminari, Mn. Norbert Miracle, i amb els seminaristes, cosa que acostumo a fer un dissabte al mes, si puc.
Al vespre vaig anar a l'Espluga de Francolí, on Mn. Josep-Maria Pairot, el rector, m'havia convidat per celebrar l'eucaristia amb motiu de l'aniversari de la construcció de l'església vella de sant Miquel Arcàngel. En arribar em van rebre els gegants i la mulassa, amb els quals em vaig fer una foto en acabar la celebració eucarística. Aquí la teniu:
Gegants, mulassa, portants i músics
 Com a colofó d'aquesta jornada em van convidar a sopar a la rectoria amb tots els col·laboradors parroquials. Gràcies a tots pel vostre ajut i pel sopar tan bo que vau preparar!

Avui diumenge he anat d'excursió amb uns joves. Pregueu perquè potser algun d'ells senti la crida del Senyor i entri al Seminari. Qui sap! Preguem sense descans i sense defallir.
Bona setmana i fins aviat!