Pàgines

dissabte, 3 de març del 2012

Ja se senten el tambors!

Viure a la Part Alta de la ciutat te el seu encant... i també els seus inconvenients. Un dels encants és el de poder gaudir dels assaigs de les confraries i bandes corresponents que s'entrenen per a les processons de Setmana Santa, que ja són molt a prop. De fet, ara mateix, mentre escric al blog, tinc a sota la finestra una d'aquestes bandes de tambors fent el corresponent assaig de situació.
Com us deia al final de la setmana passada, diumenge 26 de febrer vaig estar a l'Hospital de sant Joan de Reus per beneir i inaugurar la nova capella del centre i celebrar l'eucaristia a l'auditori. Si algú encara no ho ha vist, teniu fotos i una ressenya força completa aquí.

Després vaig anar a la Llar Natalis, que és el lloc on acollirem dones embarassades amb risc d'exclusió i d'avortament; és una mena de refugi per a elles i, sobretot, per al fill que hi ha a les seves entranyes. És un projecte molt desitjat del Centre d'Orientació Familiar (COF) de la delegació diocesana de Pastoral Familiar i al qual s'hi han abocat moltes persones per col·laborar-hi. A tots, de tot cor, moltes gràcies. Com us deia, vaig beneir aquestes noves instal·lacions i, sobretot, tots els qui hi són, hi seran i a tots els voluntaris i benefactors.

Per últim, vaig anar a dinar amb els Gogistes Tarragonins que celebraven la seva assemblea anyal.

El dilluns va ser un dia ple de visites, de caire molt divers.
Com a cosa curiosa, dimarts 28 no vam tenir Consell Episcopal ja que la grip va fer estralls i no n'hi havia prou quorum. Vaig aprofitar, doncs, per treballar a fons per preparar les properes conferències i altres coses que tenia pendents. Com podeu veure, la feina d'un bisbe és d'allò més variat.

Dimarts a la tarda, un cop tornat de sant Antoni de Pàdua, al Centre Tarraconense "el Seminiari", vaig participar a la presentació d'un llibre molt bonic d'un bon amic meu, l'Arturo San Agustín, que amb el títol "Un perro verde entre los jóvenes del Papa", relata les seves vivències a Madrid al mig d'aquella munió de joves de tot el món que es va aplegar amb motiu de la JMJ. Va ser un acte molt bonic, del qual teniu un bon resum i fotos aquí.

Dimecres 29 vaig rebre també moltes visites. A la tarda, al col·legi de les Teresianes de la Rambla Nova, vaig participar als actes de comiat de la imatge "pelegrina" de la Mare de Déu del Claustre. Us penjo un parell de fotos.
Els primers són els de P5

Fent l'ofrena a la Mare de Déu. A la dreta, una "mica" de Mn. Joan

Finalment, al vespre, a l'Antiga Audiència, vaig participar a l'acte de presentació del llibre Præsidium, templum et ecclesia. Les intervencions arqueològiques a la Catedral de Tarragona, que recull el catàleg de l'exposició que, amb el mateix títol, es va desenvolupar al Museu Bíblic Tarraconense durant l'any 2011. Teniu la corresponent crònica amb fotos il·lustradores només a un click.

Dijous vaig anar a Barcelona i a la tarda, una inauguració, aquesta vegada d'una magnífica exposició, al Museu Bíblic Tarraconense, amb el títol de Theotokos. Aquesta paraulota grega vol dir Mare de Déu i, com no podia ser d'una altra manera, està dedicada a la Mare de Déu del Claustre amb motiu del centenari de la seva coronació canònica. Us recomano vívament que la visiteu.

Ahir, divendres, vaig anar a Pamplona, que és com si fos la meva segona casa, ciutat on vaig estar més de trenta anys vivint i treballant.

Avui dissabte hem tingut la 34a assemblea diocesana de Càritas al Centre Tarraconense "el Seminari". S'està treballant molt i bé, però encara queda tant per fer! Gràcies als treballadors, col·laboradors, voluntaris... per tot el que esteu fent. 
Un moment de la votació
Avui a la tarda, a l'Antiga Audiència, assistiré a la XX edició de les Visions de la Setmana Santa que, com cada any, organitza l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona. Enguany ens visiten com a convidats els membres de la Junta de Confraries de Setmana Santa de Palència. Us mantindré informats de com ha anat tot. Fins aviat.