Pàgines

dilluns, 6 de juliol del 2015

L'arxidiòcesi a la motxila

Benvolguts, diu el salmista que els dies es fonen com una ombra i és molt cert: passen volant i el ritme dels esdeveniment no s'atura. Aquí teniu la prova:

Dilluns 29, solemnitat de sant Pere i sant Pau, al matí vaig anar a la parròquia de Sant Pere Apòstol de Cambrils on, a més de celebrar la missa de la festa major va prendre possessió com a nou rector Mn. Joan Maria Banús.
A la tarda vaig rebre visites i la notícia de la mort de Mn. Ernest Gabernet. Estava jubilat i vivia a la Residència Sacerdotal Sant Fructuós, de Tarragona. Que reposi en la pau de Crist. Aquí teniu una breu ressenya de la seva vida.
I finalment, al vespre, després de molt de temps d'espera, van arribar els primers membres de la comunitat catòlica Palavra Viva, que es faran càrrec de l'atenció pastoral de la capella de sant Antoni de Pàdua (més coneguda pels Caputxins) de Tarragona. Aquí els teniu (feu clic).

Dimarts 30, com de costum reunió del Consell episcopal i, a la tarda, al Sociosanitari Santa Tecla Ponent, vaig celebrar la missa durant la qual vaig administrar la unció dels malalts a tots els residents que ho van demanar.

Dimecres 1 de juliol vaig viatjar a Roma per qüestions burocràtiques. Això em va impedir celebrar les exèquies de Mn. Ernest Gabernet a Santa Coloma de Queralt.

Dimecres 2 de juliol, des de Roma vaig viatjar fins a Lourdes, on m'hi vaig incorporar al pelegrinatge diocesà dels malalts i on em va arribar també la notícia de la mort de Mons. Víctor de la Peña, bisbe emèrit de Requena (Perú), que durant algun temps va residir a Tarragona i que va participar amb nosaltres en molts esdeveniment diocesans. Feu clic aquí si voleu llegir una breu ressenya sobre la seva vida. Que reposi també en la pau de Crist.
Sobre el pelegrinatge, aquí teniu unes quantes fotos:
Preparant-nos per al Rosari de Torxes
Després del rosari, visita i pregària a la Cova
Després de la missa a la capella de la Mare de Déu del Roser
A punt pel via crucis
A Lourdes hem estat fins avui, dilluns 6 molt de matí, que hem tornat a pujar als autocars. Gràcies a Déu hem tingut un molt bon viatge i no fa gaire que he arribat a casa, amb ganes de descansar. Demà però, comença una altra activitat, de la qual us informaré en el proper capítol. Per tant, fins aviat!