Pàgines

divendres, 20 de juny del 2014

S'acosta l'estiu!

Benvolguts seguidors, han estat uns dies de silenci després del meu darrer article deguts a l'acumulació de feina però ja estic aquí novament amb vosaltres. S'acosta l'estiu (ja és aquí pràcticament), s'acaba el curs i el ritme de les activitats ha esdevingut frenètic. Us poso al corrent de seguida.

Dimarts 3 de juny vaig tenir Consell Episcopal i, després de dinar, a primera hora de la tarda, vaig assistir a l'acte de presa de possessió del nou rector de la Universitat Rovira i Virgili, Dr. Josep Anton Ferré Vidal. Si algú està interessat, aquí hi ha una crònica de l'acte.
A continuació vaig anar, com els dimarts, a confessar a Sant Antoni de Pàdua.

Dimecres 4 a la tarda, a Reus, vaig presidir els actes commemoratius del 50è aniversari del Col·legi Sant Pau: missa solemne a l'església parroquial de la Puríssima Sang i sopar institucional.
Al final de la missa amb els mossens, els profes, alumnes...
... i també amb els antics alumnes i profes jubilats
Dijous 5 vaig anar d'excursió amb els joves de la Comunitat del Cenacle de Mas d'en Lluc.

Al vespre vaig anar al Seminari Menor a celebrar l'eucaristia amb els joves i amb l'equip rector. Com sempre, em van convidar a sopar amb ells.

Divendres 6 vaig confirmar a Vila-rodona. Aquí teniu la foto:
Dissabte 7 de juny va ser un dels esdeveniments grossos del curs: l'Aplec de l'Esperit de Banyoles. Aquí teniu una bona crònica i unes quantes fotos. En aquest altre web teniu també més fotos. I aquí us deixo un vídeo dels germans del Bisbat de Girona, que tan bona feina han fet amb l'organització d'aquest aplec:
Diumenge 8, solemnitat de Pentecosta, vaig celebrar la missa de la solemnitat a la Catedral, durant la qual vaig administrar la confirmació a un grup de joves i adults:
L'Adrià, un dels escolans de la Catedral, feia la primera comunió
Aquí teniu el grup de confirmats i l'Adrià
A la tarda vaig anar a confirmar a la parròquia de Sant Pere i Sant Pau de Tarragona:
Els confirmats i el Víctor Mosquera, seminarista
Dilluns 9 de juny a la tarda vaig beneir i inaugurar els nous locals de Stella Maris al Port de Tarragona. Aquest és el servei que la Delegació diocesana de Pastoral del Mar ofereix a tots els mariners que arriben al nostre port i està present als principals ports del món. El meu agraïment a l'Autoritat Portuària de Tarragona per haver cedits els locals per aquest servei. Aquí teniu la crònica de l'acte i fotos.
Saludant els membres de Stella Maris de Gènova
Durant l'acte protocol·lari
La capella
La sala d'ordinadors
Dimarts 10 vam tenir Consell Episcopal i, a la tarda, vaig marxar a Barcelona. Allí, a la sala de graus de la Universitat Internacional de Catalunya vaig pronunciar una conferència sobre D. Álvaro del Portillo, primer prelat de l'Opus Dei, que serà beatificat al 27 de setembre a Madrid.

Dimecres 11 de juny vaig viatjar a Madrid. Allí, a la sala d'actes de la llibreria Blanquerna, a la seu de la Delegació de la Generalitat, la Fundación Independiente m'havia convidat a pronunciar una conferència sobre Tarragona, la desconeguda.

Dijous vaig presidir la reunió del Consell Episcopal amb els arxiprestos, que va tenir lloc a l'ermita de la Mare de Déu de la Roca de Mont-roig. Si no la coneixeu us recomano que la visiteu, és un lloc d'una bellesa colpidora.

Al vespre vaig anar a confirmar a la parròquia de Santa Maria de Cambrils. La foto és cortesia de Francesc Hospital Fotografia (gràcies!):
Divendres al matí vaig anar a visitar el 112, el centre d'emergències del Camp de Tarragona, amb un grup de mossens. Aquí teniu una petita crònica de la visita, molt agradable i plena d'atencions cap a nosaltres.

Dissabte 14 al matí va arribar un d'aquells moments que semblava que no havia d'arribar mai: per fi vam fer la benedicció del sòl i col·locació de la primera pedra del complex parroquial de Santa Maria de Bonavista, sota un sol de justícia. Aquí teniu la crònica de l'esdeveniment i fotos.

A continuació vaig marxar a Montblanc: al santuari de la Mare de Déu de la Serra tenia lloc una trobada amb els participants en la formació del Seminari Laïcal Diocesà. Vaig dinar amb ells, vam tenir una bona estona de conversa i de compartir i vam fer vespres.

Acabada la trobada a Montblanc vaig anar a confirmar a la parròquia de Sant Joan Baptista del Catllar:
Joves confirmats i escolans
I per finalitzar, al vespre, a l'església parroquial de Sant Pau, de Tarragona, la Vetlla de les Espigues, amb els membres de l'Adoració Nocturna de Tarragona.

Diumenge 15, solemnitat de la Santíssima Trinitat, vaig anar a confirmar a Sant Joan Baptista de Valls:
Els confirmats...
... i els seus padrins
I a la tarda a Bonavista, també per confirmar:
Els joves i els no tan joves que es van confirmar
Dilluns 16 vam tenir jornada de formació permanent a la Selva del Camp, però cap a migdia vaig haver de marxar cap a Madrid perquè s'havia convocat una reunió de la Comissió d'Ensenyament de la CEE.

Dimarts 17 vaig tenir Consell Episcopal però, com a novetat, el vam fer al santuari de la Mare de Déu del Tallat de Rocallaura.

A la tarda vaig anar a confessar a Sant Antoni de Pàdua per darrera vegada.

I al vespre, a la Necròpoli Paleocristiana de Tarragona, presentació del llibre La Tàrraco dels primers cristians, del nostre estimat Andreu Muñoz Melgar. Aquí teniu algunes fotos:
L'Andreu Muñoz va obrir el torn de parlaments
Taula de presidència
Dues imatges del públic assistent
Ahir dimecres al matí, al Seminari, vaig presidir la roda de premsa de la Fundació Santa Maria de Siurana, per tal de presentar les activitats d'estiu d'aquest servei diocesà. Aquí teniu més informació i fotos.

A la tarda i vespre vaig tenir reunió de fi de curs al Seminari Interdiocesà de Barcelona. Aquí teniu la crònica i alguna foto.

El dijous vaig tenir al matí, roda de premsa a Càritas Diocesana per presentar la Memòria 2013 d'aquesta institució. Feu clic aquí.

A la tarda vaig marxar novament a Barcelona perquè tenia reunió del SIERC.

El cap de setmana es presenta mogut,  ja us aniré posant al corrent d'aquest final de curs en els propers dies, que són una mica intensos. Fins aviat!